De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Legebaseret pædagogik

- - forskning om pædagoger og pædagogstuderendes deltagelse i børns leg i børnehaven

Bag om Legebaseret pædagogik

Den forskningsviden, der formidles i denne bog, stammer primært fra et forskningsprojekt om Legebaseret Pædagogik som er gennemført af forfatterne for University College Nordjylland. Ambitionen med bogen er at præsentere forskningen på en lettilgængelig måde og dermed bidrage til at gøre det nemt at omsætte forskning til beslutninger om og i pædagogisk praksis. Hvis man vil undersøge, hvorvidt og hvordan pædagoger og pædagogstuderende deltager i børns leg i dagtilbud, kan man nærme sig feltet ved at se på, hvilke processer der foregår under hvilke strukturer eller former, og hvad indholdet og formålet med deltagelsen er. Videre kan man undersøge, hvad leg er, og hvilket udbytte børn har af at lege i de pædagogisk tilrettelagte læringsmiljøer, vi har, i vore dagtilbud. I denne bog fokuseres på, hvilke former for leg der har hvilke didaktiske og pædagogiske kendetegn, og på hvilke måder pædagoger og pædagogstuderende deltager i børns leg, eller ikke gør.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788743034087
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 140
  • Udgivet:
  • 17. september 2021
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x220x10 mm.
  • Vægt:
  • 257 g.
  • 2-4 uger.
  • 16. december 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Legebaseret pædagogik

Den forskningsviden, der formidles i denne bog, stammer primært fra et forskningsprojekt om Legebaseret Pædagogik som er gennemført af forfatterne for University College Nordjylland. Ambitionen med bogen er at præsentere forskningen på en lettilgængelig måde og dermed bidrage til at gøre det nemt at omsætte forskning til beslutninger om og i pædagogisk praksis.
Hvis man vil undersøge, hvorvidt og hvordan pædagoger og pædagogstuderende deltager i børns leg i dagtilbud, kan man nærme sig feltet ved at se på, hvilke processer der foregår under hvilke strukturer eller former, og hvad indholdet og formålet med deltagelsen er. Videre kan man undersøge, hvad leg er, og hvilket udbytte børn har af at lege i de pædagogisk tilrettelagte læringsmiljøer, vi har, i vore dagtilbud. I denne bog fokuseres på, hvilke former for leg der har hvilke didaktiske og pædagogiske kendetegn, og på hvilke måder pædagoger og pædagogstuderende deltager i børns leg, eller ikke gør.

Brugerbedømmelser af Legebaseret pædagogik



Find lignende bøger
Bogen Legebaseret pædagogik findes i følgende kategorier: