De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Ledere, der taler – taler, der leder

Bag om Ledere, der taler – taler, der leder

En ledertale er det ultimative redskab til at inspirere, motivere og skabe klarhed om virksomhedens eller organisationens retning – og det bedste kommunikationsredskab, du har! »Ledertalen kan betragtes som ledelseskommunika­tion­ens Rolls-Royce: Den store model for ledere, der forstår, at det er virksomhedens vigtigste kommunikationskanal«. Det udtaler Jesper Klit, tidl. direktør for bl.a. Nordisk Film, i dag kommunikationsrådgiver og ikke mindst bidragyder til denne bog. Bogen sætter spotlyset på den gode ledertale – både som retorisk genre og som et konkret redskab for direktøren, bestyrelsesformanden og andre ledere og kommunikatører. Bogen illustrerer og diskuterer hvorfor og hvordan, ledertalen med fordel kan betragtes som et led i organisationens strategiske kommunikation. »Vi ønsker at vise, hvorfor det er vigtigt at beskæftige sig med ledertalen, hvad der kendetegner den gode tale og ikke mindst hvilken rolle, den kan spille for både leder og for organisationen«, udtaler Jonas Gabrielsen, ph.d. og lektor i retorik på RUC. Han har sammen med retoriker Mette Møller redigeret bogen, der desuden har bidrag af Ulrik Bülow, Lene Skole, Johan Roos, Kell Jarner Rasmussen, Nadja Pass, Nico Mouton og som nævnt Jesper Klit. Bogen rummer både teoretiske og praktiske bidrag, og den er den første af sin slags i Danmark – skrevet af danske ledere, retorikere, kommunikationsrådgivere og forskere.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771185348
  • Udgivet:
  • 21. maj 2015
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Ledere, der taler – taler, der leder

En ledertale er det ultimative redskab til at inspirere, motivere og skabe klarhed om virksomhedens eller organisationens retning – og det bedste kommunikationsredskab, du har!
»Ledertalen kan betragtes som ledelseskommunika­tion­ens Rolls-Royce: Den store model for ledere, der forstår, at det er virksomhedens vigtigste kommunikationskanal«.
Det udtaler Jesper Klit, tidl. direktør for bl.a. Nordisk Film, i dag kommunikationsrådgiver og ikke mindst bidragyder til denne bog.
Bogen sætter spotlyset på den gode ledertale – både som retorisk genre og som et konkret redskab for direktøren, bestyrelsesformanden og andre ledere og kommunikatører.
Bogen illustrerer og diskuterer hvorfor og hvordan, ledertalen med fordel kan betragtes som et led i organisationens strategiske kommunikation.
»Vi ønsker at vise, hvorfor det er vigtigt at beskæftige sig med ledertalen, hvad der kendetegner den gode tale og ikke mindst hvilken rolle, den kan spille for både leder og for organisationen«, udtaler Jonas Gabrielsen, ph.d. og lektor i retorik på RUC.
Han har sammen med retoriker Mette Møller redigeret bogen, der desuden har bidrag af Ulrik Bülow, Lene Skole, Johan Roos, Kell Jarner Rasmussen, Nadja Pass, Nico Mouton og som nævnt Jesper Klit.
Bogen rummer både teoretiske og praktiske bidrag, og den er den første af sin slags i Danmark – skrevet af danske ledere, retorikere, kommunikationsrådgivere og forskere.

Brugerbedømmelser af Ledere, der taler – taler, der leder