De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Ledelse og læringsudbytte

- Tre ledelsesstrategier

Bag om Ledelse og læringsudbytte

I 2014 fik Danmark en ny skolereform en reform, der på mange måder er et resultat af de strømninger, der de seneste årtier er løbet igennem den internationale forskning i skoleledelse. Denne har været optaget af at undersøge, om det er muligt at skabe større læringsudbytte for elever gennem bestemte former for ledelse. Med folkeskolereformens øgede fokus på elevernes læring og læringsudbytte er det derfor oplagt at kaste et blik på de internationale erfaringer, der ligger bag. I denne lille og lettilgængelige bog fremstiller Lonni Hall den internationale forskning i skoleledelse, og ambitionen er at klæde læserne bedre på til at kunne navigere i de vilkår, der gør sig gældende i en dansk skoleleders hverdag. Gennem korte præsentationer af centrale pointer fra forskningen koblet med konkrete indblik i dansk skoleledelsespraksis inviteres læserne med til at reflektere over deres egen ledelsesopgave. Bogen præsenterer tre former for skoleledelse, som vil kunne genkendes mere eller mindre på en dansk skole. Bogen henvender sig først og fremmest til skoleledelser og ledere i skoleforvaltninger, men også lærere og pædagoger i skolen vil have gavn af at læse med.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759322215
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 130
  • Udgivet:
  • 15. juni 2016
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 160x235x15 mm.
  • Vægt:
  • 300 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Ledelse og læringsudbytte

I 2014 fik Danmark en ny skolereform en reform, der på mange måder er et resultat af de strømninger, der de seneste årtier er løbet igennem den internationale forskning i skoleledelse. Denne har været optaget af at undersøge, om det er muligt at skabe større læringsudbytte for elever gennem bestemte former for ledelse. Med folkeskolereformens øgede fokus på elevernes læring og læringsudbytte er det derfor oplagt at kaste et blik på de internationale erfaringer, der ligger bag.
I denne lille og lettilgængelige bog fremstiller Lonni Hall den internationale forskning i skoleledelse, og ambitionen er at klæde læserne bedre på til at kunne navigere i de vilkår, der gør sig gældende i en dansk skoleleders hverdag.
Gennem korte præsentationer af centrale pointer fra forskningen koblet med konkrete indblik i dansk skoleledelsespraksis inviteres læserne med til at reflektere over deres egen ledelsesopgave. Bogen præsenterer tre former for skoleledelse, som vil kunne genkendes mere eller mindre på en dansk skole.
Bogen henvender sig først og fremmest til skoleledelser og ledere i skoleforvaltninger, men også lærere og pædagoger i skolen vil have gavn af at læse med.

Brugerbedømmelser af Ledelse og læringsudbytte



Find lignende bøger