Ledelse i Morgen, Nr. 8 - maj 2019
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Ledelse i Morgen, Nr. 8 - maj 2019
Sig, hvad du gerne vil have
Af Mikael Axelsen
I denne artikel beskrives nogle af de centrale forhold i samarbejdet mellem skoleledere og deres skolechefer, og hvad der skal sættes fokus på i et effektivt samarbejde. Artiklen understreger bl.a. vigtigheden af, at den kommunale skoleforvaltning skal blive bedre til at understøtte et læringscentreret perspektiv i skolen og dens ledelse, og at man som forvaltning skal lede på det rigtige.
Kan du danse politisk tango med tæft?
Af Anette Jensen
Denne artikel sætter fokus på, hvordan det gode samarbejde mellem en kommunes skoleforvaltning og kommunens politiske niveau ser ud. Artiklen kommer også omkring de forskellige faldgruber, man bør være opmærksom på i samarbejdet, og hvordan man holder et fast fokus på dem, det i sidste ende handler om – borgerne og deres bedste.
Tydelige ledere er også i tvivl…
Af Martin Østergaard
Denne artikel beskriver, hvordan den nyansatte direktør på området Børn og Unge i Aarhus Kommune er gået til opgaven med at lægge en strategi for området, sætte sit team og udarbejde en vision for området. Opgaven har også indebåret en stor organisationsændring på området, hvilket bl.a. har betydet en ny ledelsesstruktur, der har stillet lidt atypiske krav til forvaltningslederne i form at større fokus på det fælles ansvar og løft.
Samarbejde mellem forvaltning og skoleledelse
Af Torben Møller Nielsen
Denne artikel sætter fokus på udfordringerne i dialogen mellem forvaltning og skoleledelse. Der er ofte udfordringer med at tale samme sprog, og artiklen giver bud på, hvilke barrierer og fordomme der bør brydes ned, før man kan have en konstruktiv dialog baseret på holdånd og samhørighed på tværs af forvaltning og skoleledelse, så man sammen kan skabe endnu bedre resultater for eleverne.
Anmeldelse af Færre forandringer, flere forbedringer
Af Thomas Binderup
Af Mikael Axelsen
I denne artikel beskrives nogle af de centrale forhold i samarbejdet mellem skoleledere og deres skolechefer, og hvad der skal sættes fokus på i et effektivt samarbejde. Artiklen understreger bl.a. vigtigheden af, at den kommunale skoleforvaltning skal blive bedre til at understøtte et læringscentreret perspektiv i skolen og dens ledelse, og at man som forvaltning skal lede på det rigtige.
Kan du danse politisk tango med tæft?
Af Anette Jensen
Denne artikel sætter fokus på, hvordan det gode samarbejde mellem en kommunes skoleforvaltning og kommunens politiske niveau ser ud. Artiklen kommer også omkring de forskellige faldgruber, man bør være opmærksom på i samarbejdet, og hvordan man holder et fast fokus på dem, det i sidste ende handler om – borgerne og deres bedste.
Tydelige ledere er også i tvivl…
Af Martin Østergaard
Denne artikel beskriver, hvordan den nyansatte direktør på området Børn og Unge i Aarhus Kommune er gået til opgaven med at lægge en strategi for området, sætte sit team og udarbejde en vision for området. Opgaven har også indebåret en stor organisationsændring på området, hvilket bl.a. har betydet en ny ledelsesstruktur, der har stillet lidt atypiske krav til forvaltningslederne i form at større fokus på det fælles ansvar og løft.
Samarbejde mellem forvaltning og skoleledelse
Af Torben Møller Nielsen
Denne artikel sætter fokus på udfordringerne i dialogen mellem forvaltning og skoleledelse. Der er ofte udfordringer med at tale samme sprog, og artiklen giver bud på, hvilke barrierer og fordomme der bør brydes ned, før man kan have en konstruktiv dialog baseret på holdånd og samhørighed på tværs af forvaltning og skoleledelse, så man sammen kan skabe endnu bedre resultater for eleverne.
Anmeldelse af Færre forandringer, flere forbedringer
Af Thomas Binderup
Brugerbedømmelser af Ledelse i Morgen, Nr. 8 - maj 2019
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Ledelse i Morgen, Nr. 8 - maj 2019 findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621