Ledelse i Morgen. Nr. 8. Maj 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af pædagogisk samarbejde
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Ledelse i Morgen. Nr. 8. Maj 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af pædagogisk samarbejde
Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:
Pædagogisk ledelse af lærersamarbejde
Af Lene Tortzen Bager
Denne artikel beskriver, hvordan et øget lærersamarbejde kan løfte kvaliteten i uddannelser og styrke og professionalisere skolen som arbejdsplads. Det er den pædagogiske ledelses opgave at skabe afsæt for, at lærersamarbejde kan bidrage med konkrete faglige forslag til ledelsens strategiske opgaver, og ved hjælp af to praksiseksempler viser artiklen, hvordan den pædagogiske ledelse kan forbinde lærerens faglighed med ledelsens strategi.
Ud af kontoret og ind i klasselokalerne
Af Jacob Jensby Christensen, Lise Velin og Christina Vestergaard
I denne artikel beskriver ledere fra Bellahøj Skole, hvordan de igennem en årrække har arbejdet med undervisningsobservation med henblik på at få en mere åben og fælles skabende skole, hvor læring er ikke bare en fælles opgave, men en fælles forpligtigelse. Artiklen viser, hvordan observation kan være en resurse og et systematisk værktøj i arbejdet med professionelles læring.
Elevcentrerede læringsmiljøer og elevcentreret ledelse i praksis
Af Dan Gjerrild Søgaard
Denne artikel ser nærmere på, hvordan man i Odder Kommune har en overordnet tilgang til skolernes arbejde, der handler om at skabe elevcentrerede læringsmiljøer. Udgangspunktet for skolernes arbejde skal være eleven snarere end læringsmål. Med udgangspunkt i Parkvejens Skole i Odder beskrives det, hvordan man som skole kan arbejde læringsfokuseret, elevcentreret og producerende.
Læringssamtaler i Aalborg Kommune
Af Kristina Kristoffersen, Jakob Ryttersgaard og Per Sand
Denne artikel beskriver, hvordan læringssamtaler i Aalborg Kommune er blevet en vigtig del af skolevæsenets implementering af folkeskolereformen. Igennem læringssamtaler har skoleudvalget, forvaltningen, skoleledelsen og medarbejderne fået et redskab til dialog, mulighed for at følge op på mål og forventninger samt retning i det fremtidige arbejde.
Pædagogisk ledelse af lærersamarbejde
Af Lene Tortzen Bager
Denne artikel beskriver, hvordan et øget lærersamarbejde kan løfte kvaliteten i uddannelser og styrke og professionalisere skolen som arbejdsplads. Det er den pædagogiske ledelses opgave at skabe afsæt for, at lærersamarbejde kan bidrage med konkrete faglige forslag til ledelsens strategiske opgaver, og ved hjælp af to praksiseksempler viser artiklen, hvordan den pædagogiske ledelse kan forbinde lærerens faglighed med ledelsens strategi.
Ud af kontoret og ind i klasselokalerne
Af Jacob Jensby Christensen, Lise Velin og Christina Vestergaard
I denne artikel beskriver ledere fra Bellahøj Skole, hvordan de igennem en årrække har arbejdet med undervisningsobservation med henblik på at få en mere åben og fælles skabende skole, hvor læring er ikke bare en fælles opgave, men en fælles forpligtigelse. Artiklen viser, hvordan observation kan være en resurse og et systematisk værktøj i arbejdet med professionelles læring.
Elevcentrerede læringsmiljøer og elevcentreret ledelse i praksis
Af Dan Gjerrild Søgaard
Denne artikel ser nærmere på, hvordan man i Odder Kommune har en overordnet tilgang til skolernes arbejde, der handler om at skabe elevcentrerede læringsmiljøer. Udgangspunktet for skolernes arbejde skal være eleven snarere end læringsmål. Med udgangspunkt i Parkvejens Skole i Odder beskrives det, hvordan man som skole kan arbejde læringsfokuseret, elevcentreret og producerende.
Læringssamtaler i Aalborg Kommune
Af Kristina Kristoffersen, Jakob Ryttersgaard og Per Sand
Denne artikel beskriver, hvordan læringssamtaler i Aalborg Kommune er blevet en vigtig del af skolevæsenets implementering af folkeskolereformen. Igennem læringssamtaler har skoleudvalget, forvaltningen, skoleledelsen og medarbejderne fået et redskab til dialog, mulighed for at følge op på mål og forventninger samt retning i det fremtidige arbejde.
Brugerbedømmelser af Ledelse i Morgen. Nr. 8. Maj 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af pædagogisk samarbejde
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Ledelse i Morgen. Nr. 8. Maj 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af pædagogisk samarbejde findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621