De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Ledelse i Morgen. Nr. 7. April 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af resiliens og relationskompetencer

Bag om Ledelse i Morgen. Nr. 7. April 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af resiliens og relationskompetencer

Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler: Børns vej til succes Af Paul Tough I dette uddrag fra New York Times-bestselleren sætter Paul Tough fokus på, hvilke faktorer der har betydning for børns succes i livet både fagligt og socialt. Artiklen gennemgår baggrunden for Toughs undersøgelse af, hvorfor nogle børn klarer sig godt, mens andre mister grebet om deres liv, ved at komme omkring forskellige sociologiske undersøgelser og unge mennesker, der har formået at bryde ud af negative livsmønstre Resiliens: Kært barn har mange navne Af Celine Ferot og Niels Rebsdorf Denne artikel undersøger, hvordan begrebet ”resiliens” har relevans i en dansk uddannelseskontekst. Forfatterne argumenterer for, at en målrettet indsats med hensyn til udvikling af karakterdannelse vil kunne aflæses positivt i uddannelsesstedets trivselsmålinger, og at lederen derfor bør overveje at arbejde med et resiliensperspektiv på alle niveauer i organisationen. Levedygtige fællesskaber Af Lone Belling Denne artikel ser nærmere på, hvordan uddannelseslederen står centralt i forhold til at sikre udvikling af kompetencer som opmærksomhed, empati og relationskompetence. Der skal fokus på den personlige professionelle praksis hos både medarbejdere og ledere, så elevernes opmærksomhed kan styrkes, og deres sans for sig selv i forhold til fællesskabet og omverden understøttes. Lærer-pædagog-samarbejdet nytter noget Af Camilla Lind Melskens Relationskompetencer er det fundamentale i arbejdet med trivsel i børnefællesskaber, og i skolen kan et tæt lærer-pædagog-samarbejde fremme dette. Denne artikel fokuserer på, hvordan ledelsen gennem en tydelig struktur og klare forventninger får skabt en kultur, hvor fælles mål for trivsel er et samlet anliggende, og hvor alle i teamet ved, hvad hinandens roller er.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771606515
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 1. maj 2017
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Ledelse i Morgen. Nr. 7. April 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af resiliens og relationskompetencer

Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:
Børns vej til succes
Af Paul Tough
I dette uddrag fra New York Times-bestselleren sætter Paul Tough fokus på, hvilke faktorer der har betydning for børns succes i livet både fagligt og socialt. Artiklen gennemgår baggrunden for Toughs undersøgelse af, hvorfor nogle børn klarer sig godt, mens andre mister grebet om deres liv, ved at komme omkring forskellige sociologiske undersøgelser og unge mennesker, der har formået at bryde ud af negative livsmønstre
Resiliens: Kært barn har mange navne
Af Celine Ferot og Niels Rebsdorf
Denne artikel undersøger, hvordan begrebet ”resiliens” har relevans i en dansk uddannelseskontekst. Forfatterne argumenterer for, at en målrettet indsats med hensyn til udvikling af karakterdannelse vil kunne aflæses positivt i
uddannelsesstedets trivselsmålinger, og at lederen derfor bør overveje at arbejde med et resiliensperspektiv på alle niveauer i organisationen.
Levedygtige fællesskaber
Af Lone Belling
Denne artikel ser nærmere på, hvordan uddannelseslederen står centralt i forhold til at sikre udvikling af kompetencer som opmærksomhed, empati og relationskompetence. Der skal fokus på den personlige professionelle praksis hos både medarbejdere og ledere, så elevernes opmærksomhed kan styrkes, og deres sans for sig selv i forhold til fællesskabet og omverden understøttes.
Lærer-pædagog-samarbejdet nytter noget
Af Camilla Lind Melskens
Relationskompetencer er det fundamentale i arbejdet med trivsel i børnefællesskaber, og i skolen kan et tæt lærer-pædagog-samarbejde fremme dette. Denne artikel fokuserer på, hvordan ledelsen gennem en tydelig struktur
og klare forventninger får skabt en kultur, hvor fælles mål for trivsel er et samlet anliggende, og hvor alle i teamet ved, hvad hinandens roller er.

Brugerbedømmelser af Ledelse i Morgen. Nr. 7. April 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af resiliens og relationskompetencer



Find lignende bøger