Ledelse i Morgen. Nr. 6. Marts 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af det 21. århundredes kompetencer
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Ledelse i Morgen. Nr. 6. Marts 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af det 21. århundredes kompetencer
Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:
Lederens betydning for professionelles læringsudbytte
Af Micki Sonne Kaa Sunesen
I denne artikel argumenteres der for, at ledelsesdimensionen i kompetenceudviklingsforløb har væsentlig betydning for, hvilket læringsudbytte de professionelle får med sig. Artiklen kommer med fire bud på relevante lederfærdigheder, den moderne leder skal besidde, når han/ hun skal lede kompetenceudviklingsforløb.
3 i en: Læring, ledelse og organisationsudvikling
Af Lene Tortzen Bager, Helle Meibom Færgemann, Rikke Møller Johannesen, Sarah Robinson, Julie Skaar og Rune Overvad Skibelund Schou
Med udgangspunkt i efteruddannelsen E3U som et bud på læreres kvalificering til fremtiden beskriver denne artikel, hvordan ledelsesopgaverne vil forandre sig for at understøtte læring for fremtiden. Artiklen viser, hvordan arbejdet med læreres entreprenørielle kompetencer kan være en bottom-up strategi i forhold til udvikling af læring, ledelse og organisation som helhed.
Hjørring Kommune: Fair læringsledelse i professionelle læringsfællesskaber
Af Peter Larsen og Michael Ahrentz
Artiklen omhandler Hjørring Kommunes arbejde med fair læringsledelse i professionelle læringsfællesskaber og beskriver, hvordan kommunen har arbejdet med at udvikle dette fælles sprog med et blik på de professionelles kerneydelse – læringsledelse. Der gives et perspektiv på, hvordan læringsledelse kan varetages i professionelle læringsfællesskaber, og hvordan man kan bedrive fair læringsledelse.
Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation
Af Charlotte Agerby Schulz og Elisa Nadire Caeli
Hvordan kan man undervise i digital fabrikation som en eksplorativ og åben proces i en læringsmålsorienteret skole? I denne artikel diskuteres det, hvordan undervisning i kreativ problemløsning og teknologisk mestring kan understøttes af refleksion med progression og dybdelæring. Udgangspunktet er FabLab Schools og nogle af de udfordringer, der opstår, når FabLab-forløb skal integreres i den aktuelle skolekontekst.
Lederens betydning for professionelles læringsudbytte
Af Micki Sonne Kaa Sunesen
I denne artikel argumenteres der for, at ledelsesdimensionen i kompetenceudviklingsforløb har væsentlig betydning for, hvilket læringsudbytte de professionelle får med sig. Artiklen kommer med fire bud på relevante lederfærdigheder, den moderne leder skal besidde, når han/ hun skal lede kompetenceudviklingsforløb.
3 i en: Læring, ledelse og organisationsudvikling
Af Lene Tortzen Bager, Helle Meibom Færgemann, Rikke Møller Johannesen, Sarah Robinson, Julie Skaar og Rune Overvad Skibelund Schou
Med udgangspunkt i efteruddannelsen E3U som et bud på læreres kvalificering til fremtiden beskriver denne artikel, hvordan ledelsesopgaverne vil forandre sig for at understøtte læring for fremtiden. Artiklen viser, hvordan arbejdet med læreres entreprenørielle kompetencer kan være en bottom-up strategi i forhold til udvikling af læring, ledelse og organisation som helhed.
Hjørring Kommune: Fair læringsledelse i professionelle læringsfællesskaber
Af Peter Larsen og Michael Ahrentz
Artiklen omhandler Hjørring Kommunes arbejde med fair læringsledelse i professionelle læringsfællesskaber og beskriver, hvordan kommunen har arbejdet med at udvikle dette fælles sprog med et blik på de professionelles kerneydelse – læringsledelse. Der gives et perspektiv på, hvordan læringsledelse kan varetages i professionelle læringsfællesskaber, og hvordan man kan bedrive fair læringsledelse.
Procesforståelse og refleksion i designtænkning og digital fabrikation
Af Charlotte Agerby Schulz og Elisa Nadire Caeli
Hvordan kan man undervise i digital fabrikation som en eksplorativ og åben proces i en læringsmålsorienteret skole? I denne artikel diskuteres det, hvordan undervisning i kreativ problemløsning og teknologisk mestring kan understøttes af refleksion med progression og dybdelæring. Udgangspunktet er FabLab Schools og nogle af de udfordringer, der opstår, når FabLab-forløb skal integreres i den aktuelle skolekontekst.
Brugerbedømmelser af Ledelse i Morgen. Nr. 6. Marts 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af det 21. århundredes kompetencer
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Ledelse i Morgen. Nr. 6. Marts 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af det 21. århundredes kompetencer findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621