Ledelse i Morgen. Nr. 4. Januar 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af sammenhæng
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Ledelse i Morgen. Nr. 4. Januar 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af sammenhæng
Dette nummer af tidsskriftet 'Ledelse i Morgen' indeholder følgende artikler:
Professionelle læringsfællesskaber
Af Carsten Otte og Gitte Møller Thomsen
Denne artikel giver et indblik i den nye skolestruktur i Brønderslev Kommune, hvor 11 skoler er blevet til fire skoledistrikter. Artiklen beskriver bevægelsen fra en klassisk hierarkisk opbygget skolestruktur til en matrix-model med skoledistrikter og ledernetværk. Den nye struktur har bragt en fornyet sammensætning af teamledelserne med sig, og artiklen gennemgår, hvad teamledelserne nu skal besidde for at bedrive god skole.
Elevcentreret ledelse
Af Trine Schloss
Artiklen har fokus på, hvordan pædagogiske ledere i gymnasiet kan komme i gang med at trække på relevant viden og forskning og bedrive mere virkningsfuld og sammenhængende elevcentreret ledelse. Der gives eksempler på, hvad det kræver af den pædagogiske ledelse og af selve gymnasiet, og samtidig synliggøres nogle sektorspecifikke udfordringer.
Sammen på tværs og fremad
Af Lise Gammelby og Karsten Poulsen
I denne artikel beskrives visionen i ledelses- og organisationsgrundlaget for børne- og ungeområdet i Odder Kommune. Her har man arbejdet med et nyt ledelses- og organisationsgrundlag, der skal styrke sammenhængskraften i hele kommunen. Et centralt mål er at skabe en rød tråd fra praksis i daginstitutioner og skoler til det politiske niveau og omvendt.
Den faglige kerne i kerneopgaven
Af Søren Voxted
Hvorfor er det afgørende for forandringer, at ledelsesindsatsen målrettes den faglige kerne i kerneopgaven, og hvordan gøres det? Denne artikel argumenterer for vigtigheden i, at de ansattes nærmeste leder er ansvarlig for at sørge for, at den faglige kerne er i overensstemmelse med kerneopgavens politiske og organisatoriske mål og ambitioner.
Professionelle læringsfællesskaber
Af Carsten Otte og Gitte Møller Thomsen
Denne artikel giver et indblik i den nye skolestruktur i Brønderslev Kommune, hvor 11 skoler er blevet til fire skoledistrikter. Artiklen beskriver bevægelsen fra en klassisk hierarkisk opbygget skolestruktur til en matrix-model med skoledistrikter og ledernetværk. Den nye struktur har bragt en fornyet sammensætning af teamledelserne med sig, og artiklen gennemgår, hvad teamledelserne nu skal besidde for at bedrive god skole.
Elevcentreret ledelse
Af Trine Schloss
Artiklen har fokus på, hvordan pædagogiske ledere i gymnasiet kan komme i gang med at trække på relevant viden og forskning og bedrive mere virkningsfuld og sammenhængende elevcentreret ledelse. Der gives eksempler på, hvad det kræver af den pædagogiske ledelse og af selve gymnasiet, og samtidig synliggøres nogle sektorspecifikke udfordringer.
Sammen på tværs og fremad
Af Lise Gammelby og Karsten Poulsen
I denne artikel beskrives visionen i ledelses- og organisationsgrundlaget for børne- og ungeområdet i Odder Kommune. Her har man arbejdet med et nyt ledelses- og organisationsgrundlag, der skal styrke sammenhængskraften i hele kommunen. Et centralt mål er at skabe en rød tråd fra praksis i daginstitutioner og skoler til det politiske niveau og omvendt.
Den faglige kerne i kerneopgaven
Af Søren Voxted
Hvorfor er det afgørende for forandringer, at ledelsesindsatsen målrettes den faglige kerne i kerneopgaven, og hvordan gøres det? Denne artikel argumenterer for vigtigheden i, at de ansattes nærmeste leder er ansvarlig for at sørge for, at den faglige kerne er i overensstemmelse med kerneopgavens politiske og organisatoriske mål og ambitioner.
Brugerbedømmelser af Ledelse i Morgen. Nr. 4. Januar 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af sammenhæng
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Ledelse i Morgen. Nr. 4. Januar 2017. 20. årgang. Tema: Ledelse af sammenhæng findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621