Ledelse i Morgen. Nr. 3. November 2020 (E-tidsskrift, pdf)
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Ledelse i Morgen. Nr. 3. November 2020 (E-tidsskrift, pdf)
Dette nr. af tidsskriftet 'Ledelse i morgen' indeholder følgende artikler:
Dørene åbnes til den åbne skole
Af Sif Vincent Brunemark, Thilde Maria Christensen og Rikke Rasmussen
Hvad skal der til for at facilitere et meningsfuldt samarbejde mellem skoler, foreninger, kulturaktører og professionelle? Denne artikel dykker ned i forskellige eksempler på samarbejde med eksterne aktører i Roskilde Kommune og belyser herigennem ledelsesmæssige greb og metoder til at skabe samarbejde på tværs.
Ledelse og det ligeværdige samarbejde
Af Ulla Voss Gjesing
Der er mange former for eksterne samarbejder i både den åbne skole og det åbne dagtilbud. Denne artikel ser nærmere på, hvad der skal til for at skabe et succesfuldt længerevarende samarbejde inden for kunst og kultur, der kan blive til grundlæggende inspiration for den enkeltes arbejde i dagligdagen.
Den åbne virksomhed
Af Mathilde Hjerrild Carlsen
På baggrund af et forskningsprojekt om ledelse af samarbejdet mellem folkeskoler og virksomheder i Danmark diskuterer denne artikel de muligheder og krav, samarbejdet med virksomheder indebærer for skoleledere.
Åben skole: Hvorfor er det så svært at samskabe læring?
Af Jacob Torfing
Artiklen beskriver med udgangspunkt i den nyeste forskning i offentlig administration og styring, hvad åben skole er udtryk for, hvad barriererne kan være, og hvordan åben skole kan fremmes til glæde for lærere, elever, eksterne parter og samfundet generelt.
Dørene åbnes til den åbne skole
Af Sif Vincent Brunemark, Thilde Maria Christensen og Rikke Rasmussen
Hvad skal der til for at facilitere et meningsfuldt samarbejde mellem skoler, foreninger, kulturaktører og professionelle? Denne artikel dykker ned i forskellige eksempler på samarbejde med eksterne aktører i Roskilde Kommune og belyser herigennem ledelsesmæssige greb og metoder til at skabe samarbejde på tværs.
Ledelse og det ligeværdige samarbejde
Af Ulla Voss Gjesing
Der er mange former for eksterne samarbejder i både den åbne skole og det åbne dagtilbud. Denne artikel ser nærmere på, hvad der skal til for at skabe et succesfuldt længerevarende samarbejde inden for kunst og kultur, der kan blive til grundlæggende inspiration for den enkeltes arbejde i dagligdagen.
Den åbne virksomhed
Af Mathilde Hjerrild Carlsen
På baggrund af et forskningsprojekt om ledelse af samarbejdet mellem folkeskoler og virksomheder i Danmark diskuterer denne artikel de muligheder og krav, samarbejdet med virksomheder indebærer for skoleledere.
Åben skole: Hvorfor er det så svært at samskabe læring?
Af Jacob Torfing
Artiklen beskriver med udgangspunkt i den nyeste forskning i offentlig administration og styring, hvad åben skole er udtryk for, hvad barriererne kan være, og hvordan åben skole kan fremmes til glæde for lærere, elever, eksterne parter og samfundet generelt.
Brugerbedømmelser af Ledelse i Morgen. Nr. 3. November 2020 (E-tidsskrift, pdf)
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Ledelse i Morgen. Nr. 3. November 2020 (E-tidsskrift, pdf) findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621