Le journalisme aux États-Unis
indgår i Sociologie et Anthropologie serien
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 94
- Udgivet:
- 16. januar 2023
- Størrelse:
- 148x6x210 mm.
- Vægt:
- 134 g.
- 2-3 uger.
- 13. december 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Le journalisme aux États-Unis
" Si l¿on se reporte par la pensée à ce qüétaient les colonies anglaises et à ce que sont les États-Unis aujourd¿hui, on se demande quels puissants engins de civilisation ont pu favoriser, précipiter cet essor si rapide d¿un peuple dont l¿histoire, pour être courte, n¿en est pas moins bien remplie, et à qui n¿ont été épargnées ni les épreuves de l¿adversité, ni celles, plus difficiles peut-être à supporter, d¿une éclatante prospérité. L¿exposition de Philadelphie a répondu à ces questions. En assignant à la presse à imprimer la place d¿honneur dans la galerie des machines, les commissaires américains ont voulu rendre hommage à cette force dont Napoléon Ier disait qüelle était plus à redouter que des centaines de mille baïonnettes. Elle l¿a prouvé aux États-Unis ; elle y est parvenue à un tel degré de puissance et d¿influence, elle a, sous un régime de liberté complète, donné des résultats parfois si inattendus qüil nous a paru utile de résumer ici l¿ensemble de nos études et de nos observations sur le journalisme américain..."
Brugerbedømmelser af Le journalisme aux États-Unis
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Le journalisme aux États-Unis findes i følgende kategorier:
- Business og læring
- Krop og sind
- Biografier > Reportager og samlinger af journalistik
- Litteratur og litteraturstudier
- Samfund og samfundsvidenskab > Samfund og kultur: generelt > Kulturstudier og medievidenskab > Medievidenskab > Medievidenskab: journalistik
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Industri og industrielle studier > Medier, underholdning, informationsbranchen og kommunikationserhverv > Forlagsbranche og journalistik > Nyhedsmedier og journalistik
- Filosofi og religion > Filosofi > Emner i filosofi > Etik og moralfilosofi
- Filosofi og religion > Filosofi > Populærfilosofi
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621