Læsevejlederen i funktion
indgår i Læring i praksis serien
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 72
- Udgivet:
- 10. juni 2009
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 195x270x6 mm.
- Vægt:
- 241 g.
- 1-3 hverdage.
- 12. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Læsevejlederen i funktion
Læsevejlederen i funktion er skrevet af læsekonsulent Kirsten Jakobsen. Bogen formidler læsevejlederes erfaringer med og tanker om deres funktion som læsevejledere.
Læsevejlederen har som udgangspunkt et bredt funktionsområde, men i praksis er der stor forskel på rammerne for den enkelte læsevejleders arbejde. Formålet med Læsevejlederen i funktion er at vise, hvilke rammer læsevejlederen kan fungere indenfor, og at give eksempler fra praksis på udfyldning af rammerne.
Læsevejlederen i funktion giver mulighed for refleksion over, hvordan læsevejlederens fokus på
sammenhæng mellem læseundervisning og læselæring
læseindsats for alle elever på tværs af fagene
udviklingen af skolens læsepolitik
i praksis kan udspille sig konstruktivt i samarbejdet med kolleger, elever og ledelse.
Med sine mange praksiseksempler er bogens formål at beskrive de overvejelser læsevejledere har gjort sig – både i forbindelse med gode og mindre gode samarbejdsforløb.
Læsevejlederen i funktion indgår i serien Læring i praksis. Fælles for serien er læring gennem, om og af praksis. I serien indgår også Gerd Fredheims bog At læse for at lære, som kan bruges i fag- og tværfaglige teams.
Læsevejlederen har som udgangspunkt et bredt funktionsområde, men i praksis er der stor forskel på rammerne for den enkelte læsevejleders arbejde. Formålet med Læsevejlederen i funktion er at vise, hvilke rammer læsevejlederen kan fungere indenfor, og at give eksempler fra praksis på udfyldning af rammerne.
Læsevejlederen i funktion giver mulighed for refleksion over, hvordan læsevejlederens fokus på
sammenhæng mellem læseundervisning og læselæring
læseindsats for alle elever på tværs af fagene
udviklingen af skolens læsepolitik
i praksis kan udspille sig konstruktivt i samarbejdet med kolleger, elever og ledelse.
Med sine mange praksiseksempler er bogens formål at beskrive de overvejelser læsevejledere har gjort sig – både i forbindelse med gode og mindre gode samarbejdsforløb.
Læsevejlederen i funktion indgår i serien Læring i praksis. Fælles for serien er læring gennem, om og af praksis. I serien indgår også Gerd Fredheims bog At læse for at lære, som kan bruges i fag- og tværfaglige teams.
Brugerbedømmelser af Læsevejlederen i funktion
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Læsevejlederen i funktion findes i følgende kategorier:
- Børn og unge > Læring
- Børnebøger, ungdomsbøger og undervisningsmidler > Undervisningsmidler > Undervisningsmidler: Sprog, litteratur, læseundervisning og skriveundervisning > Undervisningsmidler: Modersmålsundervisning > Undervisningsmidler: Modersmålsundervisning: Grundlæggende læseundervisning og skriveundervisning
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621