De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Læsedidaktik

- efter den første læseundervisning

Bag om Læsedidaktik

Internationale og danske læseundersøgelser har vist, at danske elevers læsefærdigheder er svagere, end man kunne ønske. Politikere og skolefolk har spurgt, hvorfor danske elever klarer sig dårligere end for eksempel finske og svenske, og søgelyset er for alvor de sidste år blevet rettet mod kvaliteten i skolens læseundervisning. Læseforskning viser, at der i utilstrækkelig grad bliver arbejdet systematisk med læseundervisning, efter at den første læsekode er knækket. Dette problem vil Astrid Roe sætte ind overfor. Hun præsenterer teorier og begreber om, hvad læsning og læsekompetence er, og hvordan man kan arbejde med at udvikle elevers læsekompetence og læsestrategier. Bogen handler også om vurdering af læsning, både den vigtige løbende vurdering af elevernes læsekompetence i alle fag og forskellige former for læseprøver. Bogen henvender sig til lærerstuderende, lærere i folkeskolen og læsevejledere. Denne anden udgave, af det der er blevet en grundbog om læsedidaktik og den fortsatte læseundervisning, er gennemskrevet og opdateret i forhold til PISA, nationale test og ny viden om læsestrategier. ‘Læsedidaktik’ er et must for lærere og læsevejledere i grundskolen samt for undervisere på lærernes grund-, efter- og videreuddannelse. Bogen er tilpasset danske forhold.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771296860
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 285
  • Udgivet:
  • 15. august 2016
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 173x240x23 mm.
  • Vægt:
  • 564 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 29. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Læsedidaktik

Internationale og danske læseundersøgelser har vist, at danske elevers læsefærdigheder er svagere, end man kunne ønske. Politikere og skolefolk har spurgt, hvorfor danske elever klarer sig dårligere end for eksempel finske og svenske, og søgelyset er for alvor de sidste år blevet rettet mod kvaliteten i skolens læseundervisning.
Læseforskning viser, at der i utilstrækkelig grad bliver arbejdet systematisk med læseundervisning, efter at den første læsekode er knækket. Dette problem vil Astrid Roe sætte ind overfor. Hun præsenterer teorier og begreber om, hvad læsning og læsekompetence er, og hvordan man kan arbejde med at udvikle elevers læsekompetence og læsestrategier. Bogen handler også om vurdering af læsning, både den vigtige løbende vurdering af elevernes læsekompetence i alle fag og forskellige former for læseprøver. Bogen henvender sig til lærerstuderende, lærere i folkeskolen og læsevejledere.
Denne anden udgave, af det der er blevet en grundbog om læsedidaktik og den fortsatte læseundervisning, er gennemskrevet og opdateret i forhold til PISA, nationale test og ny viden om læsestrategier. ‘Læsedidaktik’ er et must for lærere og læsevejledere i grundskolen samt for undervisere på lærernes grund-, efter- og videreuddannelse. Bogen er tilpasset danske forhold.

Brugerbedømmelser af Læsedidaktik