Læringsvitaliserende samtaler
- GUIDE til fremme af skolelivsengagement og kvalificeret selvbestemmelse i grundskole og efterskole
indgår i Vitaliserende samtaler serien
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 64
- Udgivet:
- 22. februar 2018
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 152x222x7 mm.
- Vægt:
- 145 g.
- 1-3 hverdage.
- 27. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Læringsvitaliserende samtaler
Læringsvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit skoleliv og skolelivsengagement.
Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit skoleliv.
Vi ønsker med guiden at give lærere og pædagoger i grundskolens ældste klasser et værktøj til at kunne tale med elever om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres skoleliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.
Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med læringsvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.
Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit skoleliv.
Vi ønsker med guiden at give lærere og pædagoger i grundskolens ældste klasser et værktøj til at kunne tale med elever om de livsudfordringer, de oplever i forbindelse med deres skoleliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.
Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med læringsvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.
Brugerbedømmelser af Læringsvitaliserende samtaler
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Læringsvitaliserende samtaler findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Ledelse & strategi
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Karrierevejledning
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Undervisning i et specifikt fag > Lærervejledninger og undervisningsmateriale
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Erhvervsliv, virksomheder og ledelse > Erhvervslivsstudier: generelt > Erhvervsliv og ledelse: studievejledninger og læsevejledninger
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621