De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Læringsvitaliserende samtaler

- GUIDE til fremme af skolelivsengagement og kvalificeret selvbestemmelse i grundskole og efterskole

Bag om Læringsvitaliserende samtaler

Læringsvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit skoleliv og skolelivsengagement. Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit skoleliv. Vi ønsker med guiden at give lærere og pædagoger i grundskolens ældste klasser et værktøj til at kunne tale med elever om de livs­udfordringer, de oplever i forbindelse med deres skoleliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst. Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med læringsvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772041872
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 64
  • Udgivet:
  • 22. februar 2018
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 152x222x7 mm.
  • Vægt:
  • 145 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 27. november 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Læringsvitaliserende samtaler

Læringsvitaliserende samtaler handler om at understøtte elevens måder at finde og tage vare på sig selv, sine behov og kompetencer i sit skoleliv og skolelivsengagement.
Guiden viser, hvordan man med Vitaliseringskompasset kan arbejde med elevens kvalificerede selvbestemmelse i sine måder at regulere (sig selv i) sit skoleliv.
Vi ønsker med guiden at give lærere og pædagoger i grundskolens ældste klasser et værktøj til at kunne tale med elever om de livs­udfordringer, de oplever i forbindelse med deres skoleliv, f.eks. i form af utilstrækkelighedsfølelse, tilhør, mening, præstation, stress og angst.
Som bruger af guiden skal man være opmærksom på, at man kan komme til at tale om ting, der betyder noget særligt for eleven. Man skal derfor gå til arbejdet med læringsvitaliserende samtaler med en nysgerrig åbenhed, omsorg og respekt for elevens grænser.

Brugerbedømmelser af Læringsvitaliserende samtaler