De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Læringsdesign

- et multimodalt perspektiv

Bag om Læringsdesign

Hvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle roller som lærer og elev? Hvilke andre moderne formidlingsformer anvendes? Det er blandt de spørgsmål, der bliver besvaret i bogen, der præsenterer et nyt perspektiv på læring som supplement til de eksisterende teorier på området. Fokus er især på: Læring som kommunikation. At transformere information til viden. Uddannelsesinstitutionens rammer for læring og kulturer. Praksis for evaluering og bedømmelse. Forfatterne ønsker at sætte ord på dagens undervisning, hvor mange forskellige medier – herunder digitale medier – spiller en stor rolle for den lærende. Bogen henvender sig til undervisere på alle niveauer fra folkeskolen og op, lærerstuderende samt forskere inden for pædagogik og it-didaktik. Staffan Selander er professor i didaktik ved Institution for Pædagogik og Didaktik, Stockholms Universitet. Gunther Kress er professor i semiotik og uddannelse ved Institute of Education, University of London.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771180121
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 148
  • Udgivet:
  • 20. april 2012
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 154x220x10 mm.
  • Vægt:
  • 235 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Læringsdesign

Hvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle roller som lærer og elev? Hvilke andre moderne formidlingsformer anvendes?
Det er blandt de spørgsmål, der bliver besvaret i bogen, der præsenterer et nyt perspektiv på læring som supplement til de eksisterende teorier på området.
Fokus er især på:
Læring som kommunikation.
At transformere information til viden.
Uddannelsesinstitutionens rammer for læring og kulturer.
Praksis for evaluering og bedømmelse.
Forfatterne ønsker at sætte ord på dagens undervisning, hvor mange forskellige medier – herunder digitale medier – spiller en stor rolle for den lærende.
Bogen henvender sig til undervisere på alle niveauer fra folkeskolen og op, lærerstuderende samt forskere inden for pædagogik og it-didaktik.
Staffan Selander er professor i didaktik ved Institution for Pædagogik og Didaktik, Stockholms Universitet.
Gunther Kress er professor i semiotik og uddannelse ved Institute of Education, University of London.

Brugerbedømmelser af Læringsdesign



Find lignende bøger
Bogen Læringsdesign findes i følgende kategorier: