Læringsdesign
- et multimodalt perspektiv
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 148
- Udgivet:
- 20. april 2012
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 154x220x10 mm.
- Vægt:
- 235 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Læringsdesign
Hvordan anvendes digitale medier i undervisningen? Hvilken betydning har det for de traditionelle roller som lærer og elev? Hvilke andre moderne formidlingsformer anvendes?
Det er blandt de spørgsmål, der bliver besvaret i bogen, der præsenterer et nyt perspektiv på læring som supplement til de eksisterende teorier på området.
Fokus er især på:
Læring som kommunikation.
At transformere information til viden.
Uddannelsesinstitutionens rammer for læring og kulturer.
Praksis for evaluering og bedømmelse.
Forfatterne ønsker at sætte ord på dagens undervisning, hvor mange forskellige medier – herunder digitale medier – spiller en stor rolle for den lærende.
Bogen henvender sig til undervisere på alle niveauer fra folkeskolen og op, lærerstuderende samt forskere inden for pædagogik og it-didaktik.
Staffan Selander er professor i didaktik ved Institution for Pædagogik og Didaktik, Stockholms Universitet.
Gunther Kress er professor i semiotik og uddannelse ved Institute of Education, University of London.
Det er blandt de spørgsmål, der bliver besvaret i bogen, der præsenterer et nyt perspektiv på læring som supplement til de eksisterende teorier på området.
Fokus er især på:
Læring som kommunikation.
At transformere information til viden.
Uddannelsesinstitutionens rammer for læring og kulturer.
Praksis for evaluering og bedømmelse.
Forfatterne ønsker at sætte ord på dagens undervisning, hvor mange forskellige medier – herunder digitale medier – spiller en stor rolle for den lærende.
Bogen henvender sig til undervisere på alle niveauer fra folkeskolen og op, lærerstuderende samt forskere inden for pædagogik og it-didaktik.
Staffan Selander er professor i didaktik ved Institution for Pædagogik og Didaktik, Stockholms Universitet.
Gunther Kress er professor i semiotik og uddannelse ved Institute of Education, University of London.
Brugerbedømmelser af Læringsdesign
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Læringsdesign findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621