- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 134
- Udgivet:
- 24. maj 2023
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 143x240x10 mm.
- Vægt:
- 270 g.
- 1-3 hverdage.
- 20. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Læring
Denne bog handler om læring, som den finder sted i hverdagslivet og især i skole og daginstitution.
Der findes i dag en række forskellige tilgange til og perspektiver på læring og læreprocesser. Denne bog behandler ikke dem alle, men fremhæver et udvalg, som tilsammen belyser de fleste undervisnings- og læringssituationer i daginstitutioner og skole. Bogen præsenterer og drøfter forskellige definitioner på og metaforer for læring med det sigte at anskueliggøre, hvordan læreprocesser bedst kan organiseres og understøttes.
Ud over en indledning og en afslutning er bogen struktureret i fem kapitler:
Læringsmodeller og metaforerKulturhistoriske perspektiver på læringPragmatiske perspektiver på læringSocial-kognitive perspektiver på læringKulturpsykologiske perspektiver på læringBogens fire psykologiske fyrtårne er Lev Vygotskij, John Dewey, Albert Bandura og Jerome Bruner.
LÆRING er skrevet til lærer- og pædagogstuderende, til studerende på de pædagogiske diplomuddannelser samt til alle, der er interesseret i at læse om at lære gennem deltagelse, efterligning, dialog, undersøgelse, erfaring, mestring og tilegnelse.
Der findes i dag en række forskellige tilgange til og perspektiver på læring og læreprocesser. Denne bog behandler ikke dem alle, men fremhæver et udvalg, som tilsammen belyser de fleste undervisnings- og læringssituationer i daginstitutioner og skole. Bogen præsenterer og drøfter forskellige definitioner på og metaforer for læring med det sigte at anskueliggøre, hvordan læreprocesser bedst kan organiseres og understøttes.
Ud over en indledning og en afslutning er bogen struktureret i fem kapitler:
Læringsmodeller og metaforerKulturhistoriske perspektiver på læringPragmatiske perspektiver på læringSocial-kognitive perspektiver på læringKulturpsykologiske perspektiver på læringBogens fire psykologiske fyrtårne er Lev Vygotskij, John Dewey, Albert Bandura og Jerome Bruner.
LÆRING er skrevet til lærer- og pædagogstuderende, til studerende på de pædagogiske diplomuddannelser samt til alle, der er interesseret i at læse om at lære gennem deltagelse, efterligning, dialog, undersøgelse, erfaring, mestring og tilegnelse.
Brugerbedømmelser af Læring
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Læring findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621