Læring og udvikling i pædagogisk praksis
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 172
- Udgivet:
- 1. maj 2017
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 135x211x15 mm.
- Vægt:
- 264 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Læring og udvikling i pædagogisk praksis
Dygtige pædagoger kan analysere og reflektere over deres daglige virke. Denne bog introducerer væsentlige teorier inden for læring og udvikling, og samtidig viser den, hvordan pædagogen kan bruge disse teorier som grundlag for analyse og refleksion.
Hvert kapitel tager udgangspunkt i situationer fra praksis. Først giver forfatterne et bud på umiddelbare indtryk og tolkninger. Derpå inddrager de en teori, der bruges til at analysere en given situation, og viser på den måde, hvordan systematisk refleksion på et teoretisk grundlag kan udvide pædagogens forståelse af en situation og dermed handlingsrum.
Læring og udvikling i pædagogisk praksis er skrevet til arbejdet med første kompetencemål på pædagoguddannelsens fællesdel samt de moduler på specialiseringsdelen, der vægter brugerperspektiver og praksisnære faglige vurderinger. Bogen er også oplagt at bruge i forbindelse med det målrettede arbejde med at tilrettelægge pædagogiske miljøer, der understøtter børns, unges og voksnes læring og udvikling.
Med bidrag af Marianne Eskebæk Larsen.
Hvert kapitel tager udgangspunkt i situationer fra praksis. Først giver forfatterne et bud på umiddelbare indtryk og tolkninger. Derpå inddrager de en teori, der bruges til at analysere en given situation, og viser på den måde, hvordan systematisk refleksion på et teoretisk grundlag kan udvide pædagogens forståelse af en situation og dermed handlingsrum.
Læring og udvikling i pædagogisk praksis er skrevet til arbejdet med første kompetencemål på pædagoguddannelsens fællesdel samt de moduler på specialiseringsdelen, der vægter brugerperspektiver og praksisnære faglige vurderinger. Bogen er også oplagt at bruge i forbindelse med det målrettede arbejde med at tilrettelægge pædagogiske miljøer, der understøtter børns, unges og voksnes læring og udvikling.
Med bidrag af Marianne Eskebæk Larsen.
Brugerbedømmelser af Læring og udvikling i pædagogisk praksis
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Læring og udvikling i pædagogisk praksis findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621