Læring med levende billeder
- Det digitale perspektiv
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 320
- Udgivet:
- 17. september 2019
- Udgave:
- 2
- Størrelse:
- 175x245x18 mm.
- Vægt:
- 893 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Læring med levende billeder
Børn og unge møder digital teknologi, før de kan kravle. De vokser op med iPads og mobiltelefoner og bliver hurtigt intuitive mediebrugere. Deres naturlige omgang med medierne er imidlertid ikke ensbetydende med, at de udvikler sig til bevidste mediebrugere, for dette kræver i tillæg til digitale kompetencer også en mere overordnet dannelse som menneske og borger i en digital tid. Denne bog fokuserer på forholdet mellem mediekompetencer og digital dannelse, uddannelse og generel dannelse i forbindelse med inddragelsen af levende billeder. For en ting er at give børn it-værktøjsmæssige kompetencer, såkaldt ”digital literacy”. Noget andet er at lære dem, hvordan de forholder sig følelsesmæssigt modent til medierne, altså ”emotional digital literacy”.
Billedmedierne tilbyder langt mere end variation og underholdning i undervisningen. De rummer en unik mulighed for at forbedre elevernes videnstilegnelse, øge deres faglige engagement og udvikle deres mediekritiske bevidsthed. Medier udgør imidlertid ikke neutrale pædagogiske redskaber; de transformerer undervisningsrummet og ændrer læringsprocesserne fundamentalt. Læring med levende billeder. Det digitale perspektiv præsenterer en række forskellige tilgange og teorier til arbejdet med levende billeder i undervisningen: medieteori og analyse, æstetik og kognitiv læringsteori, kommunikationsteori og didaktik. Bogen integrerer teorier om medier, pædagogik og didaktik med et bredt spektrum af metoder udviklet i det praktiske arbejde med medier.
Bogen er skrevet til brug i undervisning inden for mediepædagogik og medieanalyse samt beslægtede fag på mellemlange og lange videregående uddannelser. Den er en stærkt revideret og opdateret udgave af udgivelsen fra 2010.
Billedmedierne tilbyder langt mere end variation og underholdning i undervisningen. De rummer en unik mulighed for at forbedre elevernes videnstilegnelse, øge deres faglige engagement og udvikle deres mediekritiske bevidsthed. Medier udgør imidlertid ikke neutrale pædagogiske redskaber; de transformerer undervisningsrummet og ændrer læringsprocesserne fundamentalt. Læring med levende billeder. Det digitale perspektiv præsenterer en række forskellige tilgange og teorier til arbejdet med levende billeder i undervisningen: medieteori og analyse, æstetik og kognitiv læringsteori, kommunikationsteori og didaktik. Bogen integrerer teorier om medier, pædagogik og didaktik med et bredt spektrum af metoder udviklet i det praktiske arbejde med medier.
Bogen er skrevet til brug i undervisning inden for mediepædagogik og medieanalyse samt beslægtede fag på mellemlange og lange videregående uddannelser. Den er en stærkt revideret og opdateret udgave af udgivelsen fra 2010.
Brugerbedømmelser af Læring med levende billeder
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Læring med levende billeder findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621