De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Lærerens pædagogiske lederskab

Bag om Lærerens pædagogiske lederskab

Trygge rammer for elevers udvikling, læring, dannelse og trivsel er tæt forbundet med læreres og pædagogers evne til at udøve pædagogisk lederskab. Lærerens pædagogiske lederskab præsenterer 12 forskellige temaer, der hver især og tilsammen skaber et stærkt udgangspunkt for et professionelt pædagogisk lederskab i en skole, der skal rumme elever med meget forskellige behov: ? Professionel autoritet ? Dramaturgisk klasseledelse, magt og roller ? Ledelse af relationsarbejde og fællesskabsdannelse ? Dialogisk lederskab i klasserummet ? Ledelse uden skæld ud ? Klasseledelse med nærvær, opmærksomhed og empati ? Ledelse af inkluderende undervisning og samarbejde ? Etik i klasseledelsespraksis ? Ledelse af elevsamarbejde ? Samarbejde mellem lærere og pædagoger ? Ledelse af skole-hjem-samarbejde ? Lærerstuderendes fagpersonlige udvikling Bogen henvender sig til lærere og lærerstuderende. Desuden er den relevant for pædagogstuderende og pædagoger samt for ledere i skoler og daginstitutioner, eksempelvis i forskellige efter- og videreuddannelsessammenhænge.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750057734
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 240
  • Udgivet:
  • 20. Juni 2022
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 155x227x21 mm.
  • Vægt:
  • 439 g.
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 9. Juli 2024

Beskrivelse af Lærerens pædagogiske lederskab

Trygge rammer for elevers udvikling, læring, dannelse og trivsel er tæt forbundet med læreres og pædagogers evne til at udøve pædagogisk lederskab.

Lærerens pædagogiske lederskab præsenterer 12 forskellige temaer, der hver især og tilsammen skaber et stærkt udgangspunkt for et professionelt pædagogisk lederskab i en skole, der skal rumme elever med meget forskellige behov:

? Professionel autoritet
? Dramaturgisk klasseledelse, magt og roller
? Ledelse af relationsarbejde og fællesskabsdannelse
? Dialogisk lederskab i klasserummet
? Ledelse uden skæld ud
? Klasseledelse med nærvær, opmærksomhed og empati
? Ledelse af inkluderende undervisning og samarbejde
? Etik i klasseledelsespraksis
? Ledelse af elevsamarbejde
? Samarbejde mellem lærere og pædagoger
? Ledelse af skole-hjem-samarbejde
? Lærerstuderendes fagpersonlige udvikling

Bogen henvender sig til lærere og lærerstuderende. Desuden er den relevant for pædagogstuderende og pædagoger samt for ledere i skoler og daginstitutioner, eksempelvis i forskellige efter- og videreuddannelsessammenhænge.

Brugerbedømmelser af Lærerens pædagogiske lederskab