Læreren som udforskende praktiker
- Pædagogisk-psykologiske perspektiver på det lærerfaglige arbejde
- Indbinding:
- Ukendt
- Sideantal:
- 348
- Udgivet:
- 26. juni 2024
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 155x230x20 mm.
- Vægt:
- 522 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Læreren som udforskende praktiker
Lærere lærer hver dag. Sammen med elever, forældre og skolens øvrige parter udvikler lærere viden gennem involvering i et væld af problemer og muligheder i skolen. Fx gennem at udforske problemer fra forskellige perspektiver og kritisk at udfordre eksisterende problemforståelser. Bogen tilbyder begrebet ”lærerens udforskende faglighed” som en måde at tale om, hvordan lærere kan udvikle deltagelsesmuligheder for børn i skolen i samarbejde med elever, forældre og skolens øvrige parter.
Gennem 11 kapitler udfoldes pædagogisk-psykologiske perspektiver på centrale lærerfaglige opgaver og problemstillinger - herunder læreres arbejde med fællesskaber, relationer, motivation, læring, emotioner, evaluering, differentiering, samarbejde og trivsel. Bogens ærinde er at invitere lærere og lærerstuderende til kritisk refleksion, diskussion og udforskning.
Læreren som udforskende praktiker er en grundbog for lærerstuderende til faget pædagogisk psykologi, inklusion og specialpædagogik samt til brug på videreuddannelsesforløb med fokus på inklusion og fælleskabende skolepraksis.
Gennem 11 kapitler udfoldes pædagogisk-psykologiske perspektiver på centrale lærerfaglige opgaver og problemstillinger - herunder læreres arbejde med fællesskaber, relationer, motivation, læring, emotioner, evaluering, differentiering, samarbejde og trivsel. Bogens ærinde er at invitere lærere og lærerstuderende til kritisk refleksion, diskussion og udforskning.
Læreren som udforskende praktiker er en grundbog for lærerstuderende til faget pædagogisk psykologi, inklusion og specialpædagogik samt til brug på videreuddannelsesforløb med fokus på inklusion og fælleskabende skolepraksis.
Brugerbedømmelser af Læreren som udforskende praktiker
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Læreren som udforskende praktiker findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621