Lærer og vejleder
- om pædagogiske retninger, vejledningsstrategier og vejledningsteknikker
indgår i Pædagogik til tiden serien
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 219
- Udgivet:
- 23. maj 2012
- Udgave:
- 2
- Størrelse:
- 151x220x15 mm.
- Vægt:
- 364 g.
- 1-2 hverdage.
- 25. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Lærer og vejleder
De centrale retninger inden for vejledning præsenteres, og deres pædagogiske konsekvenser diskuteres. Vejledningsstrategier og -teknikker formidles i en form, hvor læreren, afhængigt af situationen, kan trække på forskellige traditioner og metoder samtidig. Bogen behandler særskilt vejledning af elever, kollegavejledning, vejledning af projektgrupper og af lærerstuderende i praktik.
Lærerens opgave i skolen ændrer sig. Undervisningens traditionelle hierarkiske kommunikation er under nedbrydning, og lærerarbejde stiller krav til nye, faglige kompetencer. For lærere er det blevet vigtigt at kunne vejlede og samtale kompetent og professionelt med elever og forældre, kollegaer og lærerstuderende.
Vejledningens mål er at hjælpe den vejledte til at finde sin vej til læring og udvikling. Denne bog sætter fokus på læreren som vejleder og på de faglige forudsætninger, som læreren skal magte for at kunne give god vejledning.
Forfatteren præsenterer de centrale retninger inden for vejledning og åbner samtidig for deres pædagogiske konsekvenser. Vejledningsstrategier og -teknikker bliver diskuteret og gjort tilgængelige i en form, hvor læreren, afhængig af situationen, kan trække på forskellige traditioner og metoder samtidig.
Bogen behandler særskilt vejledning af elever, kollegavejledning, vejledning af projektgrupper og af lærerstuderende i praktik. Forfatteren diskuterer desuden de etiske dilemmaer, som læreren ofte vil møde i sit vejledningsarbejde.
Lærer og vejleder henvender sig både til lærere i skolen og studerende ved lærerseminarierne. Bogen vil blandt andet med fordel kunne anvendes i det felt, hvor lærere og studerende mødes - i faget praktik i læreruddannelsen.
Lærerens opgave i skolen ændrer sig. Undervisningens traditionelle hierarkiske kommunikation er under nedbrydning, og lærerarbejde stiller krav til nye, faglige kompetencer. For lærere er det blevet vigtigt at kunne vejlede og samtale kompetent og professionelt med elever og forældre, kollegaer og lærerstuderende.
Vejledningens mål er at hjælpe den vejledte til at finde sin vej til læring og udvikling. Denne bog sætter fokus på læreren som vejleder og på de faglige forudsætninger, som læreren skal magte for at kunne give god vejledning.
Forfatteren præsenterer de centrale retninger inden for vejledning og åbner samtidig for deres pædagogiske konsekvenser. Vejledningsstrategier og -teknikker bliver diskuteret og gjort tilgængelige i en form, hvor læreren, afhængig af situationen, kan trække på forskellige traditioner og metoder samtidig.
Bogen behandler særskilt vejledning af elever, kollegavejledning, vejledning af projektgrupper og af lærerstuderende i praktik. Forfatteren diskuterer desuden de etiske dilemmaer, som læreren ofte vil møde i sit vejledningsarbejde.
Lærer og vejleder henvender sig både til lærere i skolen og studerende ved lærerseminarierne. Bogen vil blandt andet med fordel kunne anvendes i det felt, hvor lærere og studerende mødes - i faget praktik i læreruddannelsen.
Brugerbedømmelser af Lærer og vejleder
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Lærer og vejleder findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621