Kvalitet i social- og specialpædagogik
- Grundbog til pædagoguddannelsen
indgår i Den professionelle pædagog serien
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 355
- Udgivet:
- 10. januar 2020
- Størrelse:
- 170x240x8 mm.
- Vægt:
- 899 g.
- 1-5 hverdage.
- 3. januar 2025
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Kvalitet i social- og specialpædagogik
Denne grundbog tilbyder en indføring i social- og specialspecialiseringens kompetenceområder, videns- og færdighedsmål. Den giver teoretisk og praktisk viden om de begreber og elementer, der er centrale for dette forholdsvis omfattende område. Bogen tilbyder desuden didaktiske tilgange til både underviser og studerende, fx refleksionsspørgsmål, casedrøftelser og forslag til supplerende litteratur.
Bogens primære målgruppe er studerende på pædagoguddannelsens social- og specialspecialisering og deres undervisere, men den er også særdeles relevant for allerede uddannede social- og specialpædagoger.
Bogen er bygget op om de fire kompetenceområder, der er præciseret i bekendtgørelsen for det social- og specialpædagogiske område. Det er:
Mennesker i udsatte positionerIdentitet og fællesskabRelation og kommunikationSamarbejde og udvikling.
Bogen består således af fire dele, der hver især bidrager til at indkredse og nuancere den aktuelle viden om og forskning på det enkelte kompetenceområdes videns- og færdighedsområder.
Bogens forfattere repræsenterer alle på den ene eller den anden måde specialiseringen i Danmark enten som undervisere, forskere eller praktikere. Målet med den brede forfattersammensætning har været at bidrage til, at studerende kan perspektivere praksis til relevante nationale og internationale forskningsresultater og udviklingstendenser på området.
Bogen indeholder bidrag fra Annika Foxby, Astrid Hestbech, Bennyé D. Austring, Birgit Kirkebæk, Charlotte Nørgaard, Christian Sung Dan Pedersen, Gitte Riis Hansen, Göran Krantz, Hans Månsson, Heidi Lykke Nissen, Helga Borgbjerg Hansen, Inge Bjørnshave (red.), Jonas Sprogøe, Jørgen Lyhne, Lars Christian Aagerup, Lone Gildberg, Louise Hvitved Byskov, Maj-Lill Skov, Merete Cornét Sørensen, Mette Schmidt, Mette Tellerup Larsen, Mie Skads Jeppson, Mikkel Boje Smidt, Randi Andersen, Rikke Yde Tordrup og Thomas Bille
Bogens primære målgruppe er studerende på pædagoguddannelsens social- og specialspecialisering og deres undervisere, men den er også særdeles relevant for allerede uddannede social- og specialpædagoger.
Bogen er bygget op om de fire kompetenceområder, der er præciseret i bekendtgørelsen for det social- og specialpædagogiske område. Det er:
Mennesker i udsatte positionerIdentitet og fællesskabRelation og kommunikationSamarbejde og udvikling.
Bogen består således af fire dele, der hver især bidrager til at indkredse og nuancere den aktuelle viden om og forskning på det enkelte kompetenceområdes videns- og færdighedsområder.
Bogens forfattere repræsenterer alle på den ene eller den anden måde specialiseringen i Danmark enten som undervisere, forskere eller praktikere. Målet med den brede forfattersammensætning har været at bidrage til, at studerende kan perspektivere praksis til relevante nationale og internationale forskningsresultater og udviklingstendenser på området.
Bogen indeholder bidrag fra Annika Foxby, Astrid Hestbech, Bennyé D. Austring, Birgit Kirkebæk, Charlotte Nørgaard, Christian Sung Dan Pedersen, Gitte Riis Hansen, Göran Krantz, Hans Månsson, Heidi Lykke Nissen, Helga Borgbjerg Hansen, Inge Bjørnshave (red.), Jonas Sprogøe, Jørgen Lyhne, Lars Christian Aagerup, Lone Gildberg, Louise Hvitved Byskov, Maj-Lill Skov, Merete Cornét Sørensen, Mette Schmidt, Mette Tellerup Larsen, Mie Skads Jeppson, Mikkel Boje Smidt, Randi Andersen, Rikke Yde Tordrup og Thomas Bille
Brugerbedømmelser af Kvalitet i social- og specialpædagogik
-
Nem læselig, gode kapitler og kommer med super relevante og gode teorier.
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Kvalitet i social- og specialpædagogik findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621