De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Kulturudvikling i skolen – hvordan?

Bag om Kulturudvikling i skolen – hvordan?

Kulturudvikling i skolen – hvordan? er den første bog på dansk om virksomme drivkræfter i skoleudvikling - og de drivkræfter, der IKKE virker. Bogen viser, hvilke indsatser der skaber kulturændringer, sammenhæng og holder udviklingen på sporet, samt hvordan. Forfatterne formidler internationale erfaringer med at udvikle begejstrende skolekulturer og opnå fremragende forbedringer af læringsresultater. Et kendetegn ved begejstrende skolekulturer er, at der her udvikles en stærkere fælles forpligtelse over for skolens formål blandt alle: elever, lærere, pædagoger, ledere, forældre og forvaltning. Bogen indeholder en skatkiste af konkrete indsatser fra skoler i Danmark, Norge og Ontario, som kan inspirere alle skolens aktører med store perspektiver for den videre skoledrift og skoleudvikling i Danmark. Bogens bidragydere er: Trine Damgaard Bjerg, skoleleder, Danmark Claus Hougaard Christiansen, skoleleder, Danmark Christian Handberg Clift, viceskoleleder, Danmark Martin Brint Hansen, udviklingskonsulent, Danmark Gitte Haslebo, direktør og konsulent, Danmark Bjørn Hauger, konsulent og ph.d. studerende, Norge Camilla Hoffmann, skoleleder, Danmark Marit Eikaas Haavimb, underviser og udviklingskonsulent, Norge Ole Lerke, skoleleder, Danmark Gro Emmertsen Lund, konsulent og ph.d. studerende, Danmark Greg McLeod, skoleleder, Canada Ulrik Bak Nielsen, udviklingschef, Danmark Ellen Sjong, lærer, Norge Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og ønsker at bidrage til en videreudvikling af det danske uddannelsessystem. Det kan være lærere, pædagoger og skoleledelser på de enkelte skoler, chefer og konsulenter i de kommunale forvaltninger, politikere, ministerielle embedsmænd, forældre, ledelser, undervisere og studerende på lærer- og pædagoguddannelserne og på efteruddannelser samt forskningsinstitutioner. Norske kapitler er oversat til dansk af Tom Havemann. Kulturudvikling i skolen - hvordan? er den anden bog i serien Relationel pædagogik. Bøgerne i denne serie handler om det professionelle arbejde i skoler, dagtilbud, fritidstilbud, forvaltning, uddannelsesinstitutioner m.m. Bøgerne baserer sig på erfaringer fra den daglige praksis og er handlingsorienterede og nyskabende. Serien tager udgangspunkt i en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori, og metoderne bygger på systemiske, anerkendende, narrative, restorative og relationelle tilgange til det daglige arbejde. Bøgerne i Relationel pædagogik-serien redigeres af Gitte Haslebo og Gro Emmertsen Lund.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771583021
  • Udgivet:
  • 6. november 2015
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Kulturudvikling i skolen – hvordan?

Kulturudvikling i skolen – hvordan? er den første bog på dansk om virksomme drivkræfter i skoleudvikling - og de drivkræfter, der IKKE virker. Bogen viser, hvilke indsatser der skaber kulturændringer, sammenhæng og holder udviklingen på sporet, samt hvordan. Forfatterne formidler internationale erfaringer med at udvikle begejstrende skolekulturer og opnå fremragende forbedringer af læringsresultater. Et kendetegn ved begejstrende skolekulturer er, at der her udvikles en stærkere fælles forpligtelse over for skolens formål blandt alle: elever, lærere, pædagoger, ledere, forældre og forvaltning. Bogen indeholder en skatkiste af konkrete indsatser fra skoler i Danmark, Norge og Ontario, som kan inspirere alle skolens aktører med store perspektiver for den videre skoledrift og skoleudvikling i Danmark.
Bogens bidragydere er:
Trine Damgaard Bjerg, skoleleder, Danmark
Claus Hougaard Christiansen, skoleleder, Danmark
Christian Handberg Clift, viceskoleleder, Danmark
Martin Brint Hansen, udviklingskonsulent, Danmark
Gitte Haslebo, direktør og konsulent, Danmark
Bjørn Hauger, konsulent og ph.d. studerende, Norge
Camilla Hoffmann, skoleleder, Danmark
Marit Eikaas Haavimb, underviser og udviklingskonsulent, Norge
Ole Lerke, skoleleder, Danmark
Gro Emmertsen Lund, konsulent og ph.d. studerende, Danmark
Greg McLeod, skoleleder, Canada
Ulrik Bak Nielsen, udviklingschef, Danmark
Ellen Sjong, lærer, Norge
Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og ønsker at bidrage til en videreudvikling af det danske uddannelsessystem. Det kan være lærere, pædagoger og skoleledelser på de enkelte skoler, chefer og konsulenter i de kommunale forvaltninger, politikere, ministerielle embedsmænd, forældre, ledelser, undervisere og studerende på lærer- og pædagoguddannelserne og på efteruddannelser samt forskningsinstitutioner.
Norske kapitler er oversat til dansk af Tom Havemann.
Kulturudvikling i skolen - hvordan? er den anden bog i serien Relationel pædagogik. Bøgerne i denne serie handler om det professionelle arbejde i skoler, dagtilbud, fritidstilbud, forvaltning, uddannelsesinstitutioner m.m. Bøgerne baserer sig på erfaringer fra den daglige praksis og er handlingsorienterede og nyskabende. Serien tager udgangspunkt i en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori, og metoderne bygger på systemiske, anerkendende, narrative, restorative og relationelle tilgange til det daglige arbejde. Bøgerne i Relationel pædagogik-serien redigeres af Gitte Haslebo og Gro Emmertsen Lund.

Brugerbedømmelser af Kulturudvikling i skolen – hvordan?



Find lignende bøger
Bogen Kulturudvikling i skolen – hvordan? findes i følgende kategorier: