Kulturformidling
- Teoretiske begreber, historiske perspektiver og kulturpolitiske rammer
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 184
- Udgivet:
- 6. september 2021
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 157x231x15 mm.
- Vægt:
- 358 g.
- 1-3 hverdage.
- 19. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Kulturformidling
Omstændighederne for kulturproduktion, kulturformidling og kulturforbrug har ændret sig radikalt i de seneste årtier. Det har udfordret kunstens og kulturinstitutionernes position som kilde til særlige oplevelser og skabt et mere flertydigt syn på brugerens rolle. Kulturformidlingen har tilsvarende ændret fokus fra, hvad der formidles til hvordan der formidles; til publikums oplevelse af mødet med kultur, og til brugerinddragende aktiviteter.
Denne bog om kulturformidling bidrager med en teoretisk, en historisk og en kulturpolitisk forståelsesramme, og den afdækker nogle af de historiske og samfundsmæssige forandringer, der aktuelt præger feltet. Forfatteren diskuterer kulturoplevelsen på tre niveauer: som individets subjektive, æstetiske oplevelse; som kollektivt fænomen med stedet og deltagelsen i centrum for oplevelsen; og med fokus på, hvordan danskerne forbruger kultur forskelligt, og den værdi for samfundet, befolkningens kulturoplevelser skaber.
Kulturformidling kan anvendes af studerende, der beskæftiger sig med kulturformidling, og indeholder arbejdsopgaver til undervisningen. Den henvender sig også til aktivt udøvende kulturformidlere og andre, der vil forstå, analysere og diskutere aktuel kulturformidling.
Denne bog om kulturformidling bidrager med en teoretisk, en historisk og en kulturpolitisk forståelsesramme, og den afdækker nogle af de historiske og samfundsmæssige forandringer, der aktuelt præger feltet. Forfatteren diskuterer kulturoplevelsen på tre niveauer: som individets subjektive, æstetiske oplevelse; som kollektivt fænomen med stedet og deltagelsen i centrum for oplevelsen; og med fokus på, hvordan danskerne forbruger kultur forskelligt, og den værdi for samfundet, befolkningens kulturoplevelser skaber.
Kulturformidling kan anvendes af studerende, der beskæftiger sig med kulturformidling, og indeholder arbejdsopgaver til undervisningen. Den henvender sig også til aktivt udøvende kulturformidlere og andre, der vil forstå, analysere og diskutere aktuel kulturformidling.
Brugerbedømmelser af Kulturformidling
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Kulturformidling findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621