Kultur på arbejde
- kulturforståelse og merkantil kultur
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 180
- Udgivet:
- 12. juni 2014
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 172x241x15 mm.
- Vægt:
- 414 g.
- 1-2 hverdage.
- 7. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Kultur på arbejde
Kultur på arbejde behandler krydsfeltet mellem kulturforståelse og forretningsverdenen. Det er et felt, som traditionelt har været en del af undervisningen i kulturforståelse på hhx, og som en del elever arbejder videre med i forbindelse med SRP.
Kultur på arbejde præsenterer en bred og samtidig kritisk tilgang til kulturforståelse og merkantilkultur. På den ene side inddrages gængse teoretikere og deres analysemodeller, og samtidig bliver eleverne udfordret med et bredere spektrum af perspektiver og teorier omkring kultur, identitet og forretningsførelse.
Bogen indeholder blandt andet:
En introduktion til grundlæggende kulturteori og metodiske tilgange til at undersøge og analysere kultur.Grundige, brugerorienterede og kritiske gennemgange af populære og hyppigt anvendte modeller og begrebsapparater til analyse af interkulturel kommunikation og forretningsførelse.Gennemgang af en række andre merkantilkulturelle emneområder, med fokus på grundlæggende problematikker og begreber, samt på analysemodeller og metoder, og læseren kan foretage sine egne kulturundersøgelserAlle kapitler er udstyret med arbejdsspørgsmål og opgaver. Bogen rummer desuden en række cases baseret på interviews med forretningsfolk, som beskæftiger sig med merkantil kultur på forskellige måder i deres hverdag. Læseren får dermed mulighed for at relatere kapitlerne til konkrete problemstillinger fra den virkelige verden.
Kultur på arbejde præsenterer en bred og samtidig kritisk tilgang til kulturforståelse og merkantilkultur. På den ene side inddrages gængse teoretikere og deres analysemodeller, og samtidig bliver eleverne udfordret med et bredere spektrum af perspektiver og teorier omkring kultur, identitet og forretningsførelse.
Bogen indeholder blandt andet:
En introduktion til grundlæggende kulturteori og metodiske tilgange til at undersøge og analysere kultur.Grundige, brugerorienterede og kritiske gennemgange af populære og hyppigt anvendte modeller og begrebsapparater til analyse af interkulturel kommunikation og forretningsførelse.Gennemgang af en række andre merkantilkulturelle emneområder, med fokus på grundlæggende problematikker og begreber, samt på analysemodeller og metoder, og læseren kan foretage sine egne kulturundersøgelserAlle kapitler er udstyret med arbejdsspørgsmål og opgaver. Bogen rummer desuden en række cases baseret på interviews med forretningsfolk, som beskæftiger sig med merkantil kultur på forskellige måder i deres hverdag. Læseren får dermed mulighed for at relatere kapitlerne til konkrete problemstillinger fra den virkelige verden.
Brugerbedømmelser af Kultur på arbejde
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Kultur på arbejde findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621