Krisen i økonomi og journalistik
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Krisen i økonomi og journalistik
På sjette år kæmper Danmark, Europa og den globale økonomi med krise, og der er kun få tegn på fremgang. Der er tale om en række sammenhængende kriser: Flere regeringers gælds-og finansieringskrise; boblen på boligmarkedet brast; væksten blev væk - og meget mere.
Økonomistoffet er vokset kraftigt i mediebilledet over den seneste 20 år. Fra at være isoleret i bestemte medier eller specielle tillæg i enkelte dagblade er økonomi blevet en del af den almindelige nyhedsstrøm.
Medierne er i de seneste år blevet bebrejdet for at have været ukritiske før krisen og til gengæld siden hen at forstærke krisen med en endeløs række af historier om konkurser og andre underganghistoirer.
Hvad er der galt med mediernes dækning af krisen og økonomi i det hele taget? Hvilke tendenser overdramatiseres, negligeres eller fejlfortolkes? Er det i virkeligheden andre aktører, som forårsager problemerne? Hvordan kommer vi ud af krisen? Hvordan kan økonomisk journalistik blive bedre?
Økonomistoffet er vokset kraftigt i mediebilledet over den seneste 20 år. Fra at være isoleret i bestemte medier eller specielle tillæg i enkelte dagblade er økonomi blevet en del af den almindelige nyhedsstrøm.
Medierne er i de seneste år blevet bebrejdet for at have været ukritiske før krisen og til gengæld siden hen at forstærke krisen med en endeløs række af historier om konkurser og andre underganghistoirer.
Hvad er der galt med mediernes dækning af krisen og økonomi i det hele taget? Hvilke tendenser overdramatiseres, negligeres eller fejlfortolkes? Er det i virkeligheden andre aktører, som forårsager problemerne? Hvordan kommer vi ud af krisen? Hvordan kan økonomisk journalistik blive bedre?
Brugerbedømmelser af Krisen i økonomi og journalistik
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Krisen i økonomi og journalistik findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621