De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Kreative tider

Bag om Kreative tider

Kreativitet er en af de mest efterspurgte egenskaber i vores samfund i dag. Men der er forskellige normer for kreativiteten, alt efter hvilket område man beskæftiger sig med. At være en kreativ underviser er ikke det samme som at være en kreativ forsker eller virksomhedsleder. Hvert område har sit såkaldte kreativitetsregime. ProfessorFeiwel Kupferbergforsøger i denne bog at nytænke den sociologiske tilgang til det pædagogiske felt. Den kreativitetssociologiske metode giver et anderledes og åbnende blik på både de forskellige pædagogiske elementer som undervisning, opdragelse og identitetsdannelse og på selve den videnskabelige forståelse af pædagogik. Gennem analyser af blandt andet Henry Fords forretningstalent, Bergmans og Chaplins kunstneriske arbejdsprocesser, Hollywoods første filmpionerer og forarbejdet til Darwins videnskabelige revolution lægges en række tankevækkende perspektiver på det samfund, de individer og den virkelighed, pædagogikken skal virke i. Bogen henvender sig til studerende og undervisere på de pædagogiske uddannelser samt sociologi- og samfundsstuderende på universitetsniveau. Desuden vil alle med interesse i pædagogik kunne hente inspiration i og blive udfordret af denne bog. Feiwel Kupferberg er professor i pædagogisk sociologi ved Danmarks Pædagogiske Universitet. Han har skrevet en række bøger og artikler om de strukturelle betingelser for kreativitet og entrepenørskab i undervisningsverdenen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741250908
  • Udgivet:
  • 1. januar 2007
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Kreative tider

Kreativitet er en af de mest efterspurgte egenskaber i vores samfund i dag. Men der er forskellige normer for kreativiteten, alt efter hvilket område man beskæftiger sig med. At være en kreativ underviser er ikke det samme som at være en kreativ forsker eller virksomhedsleder. Hvert område har sit såkaldte kreativitetsregime. ProfessorFeiwel Kupferbergforsøger i denne bog at nytænke den sociologiske tilgang til det pædagogiske felt. Den kreativitetssociologiske metode giver et anderledes og åbnende blik på både de forskellige pædagogiske elementer som undervisning, opdragelse og identitetsdannelse og på selve den videnskabelige forståelse af pædagogik. Gennem analyser af blandt andet Henry Fords forretningstalent, Bergmans og Chaplins kunstneriske arbejdsprocesser, Hollywoods første filmpionerer og forarbejdet til Darwins videnskabelige revolution lægges en række tankevækkende perspektiver på det samfund, de individer og den virkelighed, pædagogikken skal virke i. Bogen henvender sig til studerende og undervisere på de pædagogiske uddannelser samt sociologi- og samfundsstuderende på universitetsniveau. Desuden vil alle med interesse i pædagogik kunne hente inspiration i og blive udfordret af denne bog. Feiwel Kupferberg er professor i pædagogisk sociologi ved Danmarks Pædagogiske Universitet. Han har skrevet en række bøger og artikler om de strukturelle betingelser for kreativitet og entrepenørskab i undervisningsverdenen.

Brugerbedømmelser af Kreative tider