Kreative læreprocesser og æstetiske perspektiver
- (Ud)dannelse for det hele menneske
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Kreative læreprocesser og æstetiske perspektiver
Denne bog har som formål at udviske gamle perspektiver på kreativitet, hvor individet er i centrum, og kreativitet er noget, man har, eller man er. I bogen præsenteres den nyeste forskning som viser, at kreativitet ikke handler om talent eller et individuelt geni, men at det er en handling, man dyrker sammen med andre i givne kontekster. Kreativitet opleves og forhandles i samarbejde med andre. Hvad er så konsekvensen for uddannelse og læring?
Bogens hensigt er at give de danske læsere en opdateret og bred viden om kreativitet og æstetiske læreprocesser, og dette sker bl.a. ved at vælge sproglige former, som er lette, men også inspirerende. Formålet med bogen er, at den kan anvendes i undervisningen uden at være en håndbog, men en forskningsbaseret tekst med eksempler, cases fra praksis, øvelser og spørgsmål. Målgruppen er praktikere på uddannelser, som har fokus på kreativitet, æstetik og alternative tilgange til undervisning og læring. Bogen er tænkt som værende anvendelig på masteruddannelser, men kan med fordel også anvendes på bachelor- og kandidatniveau, samt University Colleges. Håbet er, at praktikere fra disse miljøer vil begynde at se kreativitet som værende bredere og at se hinsides de diskurser og myter, som stadigvæk kendetegner en populær forståelse af kreativitet. Denne bog vil tilbyde kritiske vinkler, ny viden og sanselige metaforer for en velsmagende og sund uddannelse.
Bogens hensigt er at give de danske læsere en opdateret og bred viden om kreativitet og æstetiske læreprocesser, og dette sker bl.a. ved at vælge sproglige former, som er lette, men også inspirerende. Formålet med bogen er, at den kan anvendes i undervisningen uden at være en håndbog, men en forskningsbaseret tekst med eksempler, cases fra praksis, øvelser og spørgsmål. Målgruppen er praktikere på uddannelser, som har fokus på kreativitet, æstetik og alternative tilgange til undervisning og læring. Bogen er tænkt som værende anvendelig på masteruddannelser, men kan med fordel også anvendes på bachelor- og kandidatniveau, samt University Colleges. Håbet er, at praktikere fra disse miljøer vil begynde at se kreativitet som værende bredere og at se hinsides de diskurser og myter, som stadigvæk kendetegner en populær forståelse af kreativitet. Denne bog vil tilbyde kritiske vinkler, ny viden og sanselige metaforer for en velsmagende og sund uddannelse.
Brugerbedømmelser af Kreative læreprocesser og æstetiske perspektiver
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Kreative læreprocesser og æstetiske perspektiver findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621