Konkurrenceret
- Markedsret 1
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Konkurrenceret
Den foreliggende 8. udgave af »Konkurrenceret – Markedsret Del 1« rummer
ligesom tidligere udgaver en indledende præsentation af markedsretten som
retsdisciplin efterfulgt af en nærmere gennemgang af konkurrenceretten.
Gennemgangen har særlig fokus på den danske konkurrencelov, men inddrager
i meget vidt omfang også EU-konkurrenceretten, som de nationale regler
spejler sig i, og som virker i et tæt både materielt og håndhævelsesmæssigt
samspil med disse.
Fremstillingen af konkurrenceretten i denne Del 1 skal ses i sammenhæng
med fremstillingerne af henholdsvis markedsføringsretten og immaterialretten,
som udgives separat i en Del 2 og en Del 3. De tre dele tegner tilsammen
disciplinen Markedsret, som denne her defineres. Fremstillingen er forhåbentlig
anvendelig både som undervisningsgrundlag og for praktikere.
Væsentlige ændringer i regelgrundlaget samt vigtig ny myndigheds- og
domstolspraksis fra såvel EU som Danmark har nødvendiggjort betydelige
omskrivninger af flere dele af fremstillingen. De mest markante ændringer
siden bogens 7. udgave i 2018 er sket ved implementeringen af det såkaldte
ECN+-direktiv (2019/1/EU).
ligesom tidligere udgaver en indledende præsentation af markedsretten som
retsdisciplin efterfulgt af en nærmere gennemgang af konkurrenceretten.
Gennemgangen har særlig fokus på den danske konkurrencelov, men inddrager
i meget vidt omfang også EU-konkurrenceretten, som de nationale regler
spejler sig i, og som virker i et tæt både materielt og håndhævelsesmæssigt
samspil med disse.
Fremstillingen af konkurrenceretten i denne Del 1 skal ses i sammenhæng
med fremstillingerne af henholdsvis markedsføringsretten og immaterialretten,
som udgives separat i en Del 2 og en Del 3. De tre dele tegner tilsammen
disciplinen Markedsret, som denne her defineres. Fremstillingen er forhåbentlig
anvendelig både som undervisningsgrundlag og for praktikere.
Væsentlige ændringer i regelgrundlaget samt vigtig ny myndigheds- og
domstolspraksis fra såvel EU som Danmark har nødvendiggjort betydelige
omskrivninger af flere dele af fremstillingen. De mest markante ændringer
siden bogens 7. udgave i 2018 er sket ved implementeringen af det såkaldte
ECN+-direktiv (2019/1/EU).
Brugerbedømmelser af Konkurrenceret
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621