De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Konkurrenceret

- Markedsret 1

Bag om Konkurrenceret

Den foreliggende 8. udgave af »Konkurrenceret – Markedsret Del 1« rummer ligesom tidligere udgaver en indledende præsentation af markedsretten som retsdisciplin efterfulgt af en nærmere gennemgang af konkurrenceretten. Gennemgangen har særlig fokus på den danske konkurrencelov, men inddrager i meget vidt omfang også EU-konkurrenceretten, som de nationale regler spejler sig i, og som virker i et tæt både materielt og håndhævelsesmæssigt samspil med disse. Fremstillingen af konkurrenceretten i denne Del 1 skal ses i sammenhæng med fremstillingerne af henholdsvis markedsføringsretten og immaterialretten, som udgives separat i en Del 2 og en Del 3. De tre dele tegner tilsammen disciplinen Markedsret, som denne her defineres. Fremstillingen er forhåbentlig anvendelig både som undervisningsgrundlag og for praktikere. Væsentlige ændringer i regelgrundlaget samt vigtig ny myndigheds- og domstolspraksis fra såvel EU som Danmark har nødvendiggjort betydelige omskrivninger af flere dele af fremstillingen. De mest markante ændringer siden bogens 7. udgave i 2018 er sket ved implementeringen af det såkaldte ECN+-direktiv (2019/1/EU).

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771985634
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 21. juni 2021
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Konkurrenceret

Den foreliggende 8. udgave af »Konkurrenceret – Markedsret Del 1« rummer
ligesom tidligere udgaver en indledende præsentation af markedsretten som
retsdisciplin efterfulgt af en nærmere gennemgang af konkurrenceretten.
Gennemgangen har særlig fokus på den danske konkurrencelov, men inddrager
i meget vidt omfang også EU-konkurrenceretten, som de nationale regler
spejler sig i, og som virker i et tæt både materielt og håndhævelsesmæssigt
samspil med disse.
Fremstillingen af konkurrenceretten i denne Del 1 skal ses i sammenhæng
med fremstillingerne af henholdsvis markedsføringsretten og immaterialretten,
som udgives separat i en Del 2 og en Del 3. De tre dele tegner tilsammen
disciplinen Markedsret, som denne her defineres. Fremstillingen er forhåbentlig
anvendelig både som undervisningsgrundlag og for praktikere.
Væsentlige ændringer i regelgrundlaget samt vigtig ny myndigheds- og
domstolspraksis fra såvel EU som Danmark har nødvendiggjort betydelige
omskrivninger af flere dele af fremstillingen. De mest markante ændringer
siden bogens 7. udgave i 2018 er sket ved implementeringen af det såkaldte
ECN+-direktiv (2019/1/EU).

Brugerbedømmelser af Konkurrenceret