De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Konfliktens redskaber

Bag om Konfliktens redskaber

Organisationer, der udvikler en klar og forståelig konfliktstrategi, er langt bedre positioneret til at undgå destruktive konflikter. I mange virksomheder ser man udelukkende konflikter som noget negativt, noget der for enhver pris skal undgås. Men i en forandringsvillig og videndelende organisation skal konflikter anses for positive og nødvendige. Gode konflikter sætter nemlig tanker og ideer i gang og skaber innovation. I stedet for at være bange for konflikter skal virksomheden have nogle klare retningslinjer for konflikter og se til, at konflikterne ikke udvikler sig negativt. Mange virksomheder handler nemlig ofte for sent og overser de faresignaler, de løbende modtager om eskaleringen af en konflikt. Organisationer, der udvikler en klar og forståelig konfliktstrategi, er langt bedre positioneret til at undgå de destruktive konflikter, som nemt kan komme ud af kontrol og medføre retssager, diskrimination, lav moral, øget stress og tab af produktivitet som følge af manglende arbejdsglæde. Denne bog åbner læserens øjne for en ny måde at tænke på konflikter på. Den giver praktiske anvisninger til, hvordan man opbygger et konfliktkoncept og viser, hvordan man involverer hele organisationen i arbejdet med konflikter. En lang række cases fortæller om virksomheder, der på egen krop har oplevet styrken i at arbejde positivt med konflikter.Fra bogen: En konfliktstrategi er lige som et brandreglement. Man mener ikke, man har behov for det, før branden er en realitet, og på det tidspunkt er det for sent at gøre noget konstruktivt. Ingen virksomheder eller organisationer vil undlade at have et brandreglement, men at have en konfliktstrategi anses stadig hos en del virksomheder for at være et svaghedstegn og ikke en naturlig og fornuftig, præventiv foranstaltning. En konfliktstrategi viser medarbejdere og samarbejdspartnere, at organisationen har et system til at forebygge, håndtere og løse konflikter og herved viser virksomheden, at den er troværdig og handlekraftig og lægger vægt på forbyggende i stedet for korrigerende tiltag.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788711417539
  • Udgivet:
  • 3. november 2010
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Beskrivelse af Konfliktens redskaber

Organisationer, der udvikler en klar og forståelig konfliktstrategi, er langt bedre positioneret til at undgå destruktive konflikter.
I mange virksomheder ser man udelukkende konflikter som noget negativt, noget der for enhver pris skal undgås. Men i en forandringsvillig og videndelende organisation skal konflikter anses for positive og nødvendige. Gode konflikter sætter nemlig tanker og ideer i gang og skaber innovation. I stedet for at være bange for konflikter skal virksomheden have nogle klare retningslinjer for konflikter og se til, at konflikterne ikke udvikler sig negativt. Mange virksomheder handler nemlig ofte for sent og overser de faresignaler, de løbende modtager om eskaleringen af en konflikt. Organisationer, der udvikler en klar og forståelig konfliktstrategi, er langt bedre positioneret til at undgå de destruktive konflikter, som nemt kan komme ud af kontrol og medføre retssager, diskrimination, lav moral, øget stress og tab af produktivitet som følge af manglende arbejdsglæde.
Denne bog åbner læserens øjne for en ny måde at tænke på konflikter på. Den giver praktiske anvisninger til, hvordan man opbygger et konfliktkoncept og viser, hvordan man involverer hele organisationen i arbejdet med konflikter.
En lang række cases fortæller om virksomheder, der på egen krop har oplevet styrken i at arbejde positivt med konflikter.Fra bogen: En konfliktstrategi er lige som et brandreglement. Man mener ikke, man har behov for det, før branden er en realitet, og på det tidspunkt er det for sent at gøre noget konstruktivt. Ingen virksomheder eller organisationer vil undlade at have et brandreglement, men at have en konfliktstrategi anses stadig hos en del virksomheder for at være et svaghedstegn og ikke en naturlig og fornuftig, præventiv foranstaltning. En konfliktstrategi viser medarbejdere og samarbejdspartnere, at organisationen har et system til at forebygge, håndtere og løse konflikter og herved viser virksomheden, at den er troværdig og handlekraftig og lægger vægt på forbyggende i stedet for korrigerende tiltag.

Brugerbedømmelser af Konfliktens redskaber