Koncepter i pædagogisk arbejde
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 184
- Udgivet:
- 11. maj 2016
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 132x201x14 mm.
- Vægt:
- 217 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Koncepter i pædagogisk arbejde
I mange daginstitutioner arbejder man i dag ud fra en fælles metodisk og analytisk tilgang for at imødekomme og løse hverdagens pædagogiske udfordringer og dilemmaer. En række bogstavforkortelser er i spil – bl.a. ICDP, DUÅ, LP og TRAS – og i mange kommuner er der tale om, at det pågældende koncept er organisatorisk udbredt til obligatorisk anvendelse i alle kommunens daginstitutioner.
Det kan imidlertid være svært at få overblik over, hvilke pædagogiske koncepter, metoder og teorier der anvendes, hvor udbredte de forskellige koncepter er, og hvilket grundlag de bygger på. Det forsøger denne bog at råde bod på. I bogen præsenteres seks af de mest udbredte koncepter, og der gøres rede for deres opståen, idegrundlag, overordnede ærinde og metodiske tiltag.
Forfatteren beskriver, hvad det er for vilkår der skaber behov for et fælles koncept, og hvilke styrker og svagheder de forskellige koncepter har. Han peger samtidig på, hvorfor der kan være god grund til at være på vagt over for såvel koncepter som teorier og metoder, der implementeres uden forudgående pædagogisk diskussion, og hvorfor det er vigtigt at kunne skelne mellem de forskellige koncepter.
Bogen er primært henvendt til studerende på pædagoguddannelsen og til praktiserende pædagoger og pædagogiske ledere, men den kan også have interesse for mange andre aktører inden for den pædagogiske verden.
Christian Aabro er cand.mag. i pædagogik og lektor på Professionshøjskolen UCC.
Det kan imidlertid være svært at få overblik over, hvilke pædagogiske koncepter, metoder og teorier der anvendes, hvor udbredte de forskellige koncepter er, og hvilket grundlag de bygger på. Det forsøger denne bog at råde bod på. I bogen præsenteres seks af de mest udbredte koncepter, og der gøres rede for deres opståen, idegrundlag, overordnede ærinde og metodiske tiltag.
Forfatteren beskriver, hvad det er for vilkår der skaber behov for et fælles koncept, og hvilke styrker og svagheder de forskellige koncepter har. Han peger samtidig på, hvorfor der kan være god grund til at være på vagt over for såvel koncepter som teorier og metoder, der implementeres uden forudgående pædagogisk diskussion, og hvorfor det er vigtigt at kunne skelne mellem de forskellige koncepter.
Bogen er primært henvendt til studerende på pædagoguddannelsen og til praktiserende pædagoger og pædagogiske ledere, men den kan også have interesse for mange andre aktører inden for den pædagogiske verden.
Christian Aabro er cand.mag. i pædagogik og lektor på Professionshøjskolen UCC.
Brugerbedømmelser af Koncepter i pædagogisk arbejde
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Koncepter i pædagogisk arbejde findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621