Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 180
- Udgivet:
- 18. december 2024
- Udgave:
- 2
- Størrelse:
- 1x1x1 mm.
- Vægt:
- 1 g.
- 1-3 hverdage efter udgivelsesdato.
- 20. december 2024
- 18. december 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret
Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret, 2. udg. giver en detaljeret, men overskuelig gennemgang af centrale dele af konkurrenceretten og markedsføringsretten med udgangspunkt i pensum ved Københavns Universitet og Aalborg Universitet, men kan også anvendes uafhængigt af lærebogsgrundlaget.
Foruden relevant retspraksis og administrativ praksis behandler kompendiet bl.a. følgende emner vedr. konkurrenceretten:
Det relevante markedForbuddet mod konkurrencebegrænsende aftalerMisbrug af dominerende stillingFusionsreglerneKonkurrenceforvridende offentlig støtteRetshåndhævelsen af konkurrencereglerneOg vedr. markedsføringsretten:
God markedsførings- og erhvervsskikReklamereglernePrismarkedsføringRetsstridig markedsfortrængning, herunder reglerne om forretningskendetegn, produktefterligninger og forretningshemmelighederSanktioner i markedsføringsrettenKompendiet er egnet som supplerende læsning og i forbindelse med eksamensforberedelsen. Siden 2012-udgaven er det blevet opdateret i overensstemmelse med de gældende regler, herunder bl.a. den reviderede markedsafgrænsningsmeddelelse, den nye regel om call-in af fusioner, de nye bødeberegningsprincipper i konkurrenceretten samt forordningen om udenlandske subsidier (Foreign Subsidies Regulation).
Foruden relevant retspraksis og administrativ praksis behandler kompendiet bl.a. følgende emner vedr. konkurrenceretten:
Det relevante markedForbuddet mod konkurrencebegrænsende aftalerMisbrug af dominerende stillingFusionsreglerneKonkurrenceforvridende offentlig støtteRetshåndhævelsen af konkurrencereglerneOg vedr. markedsføringsretten:
God markedsførings- og erhvervsskikReklamereglernePrismarkedsføringRetsstridig markedsfortrængning, herunder reglerne om forretningskendetegn, produktefterligninger og forretningshemmelighederSanktioner i markedsføringsrettenKompendiet er egnet som supplerende læsning og i forbindelse med eksamensforberedelsen. Siden 2012-udgaven er det blevet opdateret i overensstemmelse med de gældende regler, herunder bl.a. den reviderede markedsafgrænsningsmeddelelse, den nye regel om call-in af fusioner, de nye bødeberegningsprincipper i konkurrenceretten samt forordningen om udenlandske subsidier (Foreign Subsidies Regulation).
Brugerbedømmelser af Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621