De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Kommunikation skaber din organisation

Bag om Kommunikation skaber din organisation

I Kommunikation skaber din organisation demonstrerer forfatteren med en narrativ tilgang til kommunikation, hvordan organisationer skabes gennem interaktioner mellem ledere og medarbejdere og mellem organisation og omverden. Historier hjælper os med at skabe mening og er derfor vigtige både som organisationsudviklingsværktøj og positioneringsværktøj. Når man forstår historiers formende magt, bliver de en kilde til både forståelse og udvikling.   Bogen giver indsigt i arbejdet med identitet, vision og værdier, kultur, narrativ organisationsudvikling, intern kommunikation, kommunikationspolitikker, måling af kommunikation, employer branding og autokommunikation.   2. udgaven lægger mere vægt på de praktiske værktøjer i forhold til arbejdet med kultur, kommunikationspolitikker og måling af kommunikation. Bogen er også blevet suppleret med to nye kapitler om hhv. coordinated management of meaning, som er et supplement til den narrative tilgang, og om forandringskommunikation, da det er et emne, der fylder meget i de fleste organisationer. De fleste kapitler i bogen er i øvrigt blevet uddybet på baggrund af forfatterens undervisningserfaringer med den første udgave samt input fra studerende.   Bogens målgruppe er studerende på videregående uddannelser og praktikere, som ønsker større refleksion over deres daglige kommunikationsarbejde.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741258706
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 384
  • Udgivet:
  • 8. April 2014
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 174x246x20 mm.
  • Vægt:
  • 716 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 19. September 2024
På lager

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Kommunikation skaber din organisation

I Kommunikation skaber din organisation demonstrerer forfatteren med en narrativ tilgang til kommunikation, hvordan organisationer skabes gennem interaktioner mellem ledere og medarbejdere og mellem organisation og omverden. Historier hjælper os med at skabe mening og er derfor vigtige både som organisationsudviklingsværktøj og positioneringsværktøj. Når man forstår historiers formende magt, bliver de en kilde til både forståelse og udvikling.

 
Bogen giver indsigt i arbejdet med identitet, vision og værdier, kultur, narrativ organisationsudvikling, intern kommunikation, kommunikationspolitikker, måling af kommunikation, employer branding og autokommunikation.
 
2. udgaven lægger mere vægt på de praktiske værktøjer i forhold til arbejdet med kultur, kommunikationspolitikker og måling af kommunikation. Bogen er også blevet suppleret med to nye kapitler om hhv. coordinated management of meaning, som er et supplement til den narrative tilgang, og om forandringskommunikation, da det er et emne, der fylder meget i de fleste organisationer. De fleste kapitler i bogen er i øvrigt blevet uddybet på baggrund af forfatterens undervisningserfaringer med den første udgave samt input fra studerende.
 
Bogens målgruppe er studerende på videregående uddannelser og praktikere, som ønsker større refleksion over deres daglige kommunikationsarbejde.

Brugerbedømmelser af Kommunikation skaber din organisation



Find lignende bøger