De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Kommunikation og samarbejde i professionelle relationer

Bag om Kommunikation og samarbejde i professionelle relationer

Enstudie- og arbejdsbog til brug for grunduddannelser og efteruddannelser i de professioner, der har relationen til andre i centrum. Det er en bog til lærere, pædagoger, sygeplejersker, ergo- og fysioterapeuter og socialrådgivere, men også andre faggrupper, der fx har med personalepleje at gøre, har glæde af bogen.Meget samarbejde mislykkes, fordi relationen mellem parterne af forskellige grunde ikke fungerer. Det sker tit selv om intentioner og moral er høj, og de faglige kvalifikationer er i orden.Med denne bog fokuseres på en professionalisering af kommunikation og samarbejde. Det gøres både i teori og ved at vise, hvordan man kan øve og træne sig til en bedre, mere tilfredsstillende praksis.Bogen er inddelt i to hoveddele. Første del behandler forskellige teoretiske perspektiver på kommunikation og samarbejde med inspiration fra systemiske, socialkonstruktivistiske og narrative teorier.Anden del sætter fokus på relationskompetencer i forbindelse med udvikling af professionelle hjælpesamtaler, hvor forfatterne præsenterer og præciserer en række nyttige begreber, metoder og forholdemåder.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788723026866
  • Udgivet:
  • 1. januar 2006
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Kommunikation og samarbejde i professionelle relationer

Enstudie- og arbejdsbog til brug for grunduddannelser og efteruddannelser i de professioner, der har relationen til andre i centrum. Det er en bog til lærere, pædagoger, sygeplejersker, ergo- og fysioterapeuter og socialrådgivere, men også andre faggrupper, der fx har med personalepleje at gøre, har glæde af bogen.Meget samarbejde mislykkes, fordi relationen mellem parterne af forskellige grunde ikke fungerer. Det sker tit selv om intentioner og moral er høj, og de faglige kvalifikationer er i orden.Med denne bog fokuseres på en professionalisering af kommunikation og samarbejde. Det gøres både i teori og ved at vise, hvordan man kan øve og træne sig til en bedre, mere tilfredsstillende praksis.Bogen er inddelt i to hoveddele. Første del behandler forskellige teoretiske perspektiver på kommunikation og samarbejde med inspiration fra systemiske, socialkonstruktivistiske og narrative teorier.Anden del sætter fokus på relationskompetencer i forbindelse med udvikling af professionelle hjælpesamtaler, hvor forfatterne præsenterer og præciserer en række nyttige begreber, metoder og forholdemåder.

Brugerbedømmelser af Kommunikation og samarbejde i professionelle relationer