De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling

Bag om Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling

Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling fokuserer på ansigt-til-ansigt kommunikationen mellem ledere og medarbejdere i forbindelse med strukturelle og kulturelle ændringer i organisationer. Medarbejderinvolvering og selvstyrende grupper indebærer nye kommunikationsformer, som kan være forbundet med nye muligheder, men også problemer. Gamle konflikt- og forsvarsmønstre kan opløses, men nye kan også opstå. Bogen afdækker, hvilke kommunikationsformer der skaber, fastholder eller opløser forskellige interaktions- og forsvarsmønstre, og den diskuterer, hvordan organisato- riske og psykologiske forhold påvirker dette. Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling henvender sig til studerende og undervisere på universiteter og på andre højere læreanstalter, som arbejder med kommunikation i organisationer. Den kan også læses af ledere, personalechefer, udviklingsledere og konsulenter, som arbejder med medarbejderudvikling og kom- munikationstræning såvel inden for den private som offentlige sektor.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771128833
  • Udgivet:
  • 20. januar 2017
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling

Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling fokuserer på ansigt-til-ansigt kommunikationen mellem ledere og medarbejdere i forbindelse med strukturelle og kulturelle ændringer i organisationer. Medarbejderinvolvering og selvstyrende grupper indebærer nye kommunikationsformer, som kan være forbundet med nye muligheder, men også problemer. Gamle konflikt- og forsvarsmønstre kan opløses, men nye kan også opstå.
Bogen afdækker, hvilke kommunikationsformer der skaber, fastholder eller opløser forskellige interaktions- og forsvarsmønstre, og den diskuterer, hvordan organisato- riske og psykologiske forhold påvirker dette.
Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling henvender sig til studerende og undervisere på universiteter og på andre højere læreanstalter, som arbejder med kommunikation i organisationer. Den kan også læses af ledere, personalechefer, udviklingsledere og konsulenter, som arbejder med medarbejderudvikling og kom- munikationstræning såvel inden for den private som offentlige sektor.

Brugerbedømmelser af Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling



Find lignende bøger