Kommunikation i kriser
- En grundbog i at nå og forstå borgerne
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 304
- Udgivet:
- 13. oktober 2022
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 158x230x20 mm.
- Vægt:
- 573 g.
- 1-3 hverdage.
- 20. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Kommunikation i kriser
Blå blink i gadebilledet, forurenet vand i vandhanen, manglende strøm i stikkontakterne eller et terroranslag. Det er eksempler på hændelser, der påvirker borgeres hverdag, skaber utryghed og behov for information om, hvordan man skal tackle situationen.
Myndigheders kommunikation i kriser handler om denne kommunikationsopgave – at løfte den kræver kendskab til borgerne, deres reaktionsmønstre, medierne og de virkemidler, der er til rådighed.
Kommunikation i kriser er en praksisnær bog, der har teorien på plads – og borgerne i centrum. Den handler om, hvordan borgerne reagerer på information i kriser og vejleder i, hvilke kommunikationskanaler der med fordel kan anvendes af myndigheder og andre aktører med ansvar for beredskabsopgaver, så borgere kan træffe gode beslutninger, når krisen rammer. Det kræver fokus på at skabe og fastholde tillid og troværdighed.
De faglige pointer i bogen er eksemplificeret med en række hændelser inden for de seneste år såsom coronapandemien, angrebet på Krudttønden og andre danske begivenheder, som de tre forfattere har indgående kendskab til gennem deres professionelle virke.
Både myndigheder og private virksomheder med forsyningsansvar er afgørende spillere i kriseberedskabet, når der skal kommunikeres med borgerne. Denne lærebog henvender sig til kommunikations- og beredskabsansvarlige i myndigheder og virksomheder – og til studerende på uddannelser, der har fokus på beredskab, sikkerhed og kommunikation.
Myndigheders kommunikation i kriser handler om denne kommunikationsopgave – at løfte den kræver kendskab til borgerne, deres reaktionsmønstre, medierne og de virkemidler, der er til rådighed.
Kommunikation i kriser er en praksisnær bog, der har teorien på plads – og borgerne i centrum. Den handler om, hvordan borgerne reagerer på information i kriser og vejleder i, hvilke kommunikationskanaler der med fordel kan anvendes af myndigheder og andre aktører med ansvar for beredskabsopgaver, så borgere kan træffe gode beslutninger, når krisen rammer. Det kræver fokus på at skabe og fastholde tillid og troværdighed.
De faglige pointer i bogen er eksemplificeret med en række hændelser inden for de seneste år såsom coronapandemien, angrebet på Krudttønden og andre danske begivenheder, som de tre forfattere har indgående kendskab til gennem deres professionelle virke.
Både myndigheder og private virksomheder med forsyningsansvar er afgørende spillere i kriseberedskabet, når der skal kommunikeres med borgerne. Denne lærebog henvender sig til kommunikations- og beredskabsansvarlige i myndigheder og virksomheder – og til studerende på uddannelser, der har fokus på beredskab, sikkerhed og kommunikation.
Brugerbedømmelser af Kommunikation i kriser
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Kommunikation i kriser findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621