Journalistik i praksis
- Indbinding:
- Hæftet
- Udgivet:
- 20. august 2010
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 172x240x14 mm.
- Vægt:
- 387 g.
- 1-3 hverdage.
- 19. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Journalistik i praksis
Denne bog handler om journalisters faktiske skabelse og udvælgelse af nyhedsideer.
Gitte Gravengaard beskriver, hvordan de traditionelle nyhedskriterier er utilstrækkelige til at beskrive og forklare, hvordan journalister til- og fravælger ideer i det daglige redaktionelle arbejde. I stedet afdækker hun i detaljer syv afgørende faktorer, der påvirker journalisters vurderinger og valg.
Med baggrund i feltarbejde og en stribe interviews giver bogen indblik i journalisters selvforståelse og den udbredte tavse viden, der er styrende for journalisters prioriteringer.
Journalistik i praksis henvender sig til journalistik-, medie- og kommunikationsstuderende, journalister og forskere inden for medie- og kommunikationsområdet.
Gitte Gravengaard er ph.d. og forsker i journalistik og kommunikation på Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab på Københavns Universitet.
Gitte Gravengaard beskriver, hvordan de traditionelle nyhedskriterier er utilstrækkelige til at beskrive og forklare, hvordan journalister til- og fravælger ideer i det daglige redaktionelle arbejde. I stedet afdækker hun i detaljer syv afgørende faktorer, der påvirker journalisters vurderinger og valg.
Med baggrund i feltarbejde og en stribe interviews giver bogen indblik i journalisters selvforståelse og den udbredte tavse viden, der er styrende for journalisters prioriteringer.
Journalistik i praksis henvender sig til journalistik-, medie- og kommunikationsstuderende, journalister og forskere inden for medie- og kommunikationsområdet.
Gitte Gravengaard er ph.d. og forsker i journalistik og kommunikation på Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab på Københavns Universitet.
Brugerbedømmelser af Journalistik i praksis
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Journalistik i praksis findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621