Introvert på arbejdsmarkedet
- Straks på e-mail.
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Introvert på arbejdsmarkedet
Hvis du er introvert, er du asocial og genert. Eller?
Ikke ifølge Carl Gustav Jung, psykiateren fra Schweiz, der for ca. 100 år siden udviklede sin personlighedsteori og for første gang anvendte begreberne introvert og ekstrovert i en psykologisk sammenhæng. For ham var de neutrale begreber, som betegnede to forskellige måder at forholde sig til verden på, med hver deres fordele og ulemper.
I dag forbindes det at være introvert ofte med at være asocial eller genert, mens det ekstroverte er det udadvendte og livskraftige, som vi helst skal stræbe efter. På arbejdsmarkedet giver dette sig til udslag i, at det ekstroverte bliver efterspurgt, mens introverte medarbejdere risikerer at blive fravalgt, overset eller at mistrives i forsøget på at leve op til idealet om, hvordan en ideel medarbejder og kollega er.
Denne bog redegør, med udgangspunkt i Jungs teori om introversion og ekstroversion, for de vanskeligheder og tab, der opstår som følge af, at introversion bliver misforstået og mistolket, og der ses på mulige forklaringer og forslag til, hvordan situationen kan vendes til fordel for både det enkelte individ, for virksomhederne og for samfundet generelt.
Ikke ifølge Carl Gustav Jung, psykiateren fra Schweiz, der for ca. 100 år siden udviklede sin personlighedsteori og for første gang anvendte begreberne introvert og ekstrovert i en psykologisk sammenhæng. For ham var de neutrale begreber, som betegnede to forskellige måder at forholde sig til verden på, med hver deres fordele og ulemper.
I dag forbindes det at være introvert ofte med at være asocial eller genert, mens det ekstroverte er det udadvendte og livskraftige, som vi helst skal stræbe efter. På arbejdsmarkedet giver dette sig til udslag i, at det ekstroverte bliver efterspurgt, mens introverte medarbejdere risikerer at blive fravalgt, overset eller at mistrives i forsøget på at leve op til idealet om, hvordan en ideel medarbejder og kollega er.
Denne bog redegør, med udgangspunkt i Jungs teori om introversion og ekstroversion, for de vanskeligheder og tab, der opstår som følge af, at introversion bliver misforstået og mistolket, og der ses på mulige forklaringer og forslag til, hvordan situationen kan vendes til fordel for både det enkelte individ, for virksomhederne og for samfundet generelt.
Brugerbedømmelser af Introvert på arbejdsmarkedet
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Introvert på arbejdsmarkedet findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621