Introduktion til Mikroøkonomi
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 241
- Udgivet:
- 1. februar 2016
- Udgave:
- 3
- Størrelse:
- 154x230x16 mm.
- Vægt:
- 390 g.
- 1-3 hverdage.
- 21. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Introduktion til Mikroøkonomi
Økonomisk teori og metode er en del af grundlaget i ethvert samfundsvidenskabeligt studium.
Introduktion til Mikroøkonomi introducerer økonomisk teori om markedsøkonomi og markedskræfter, og henvender sig til studerende ved videregående uddannelser uden forkundskaber i teoretisk mikroøkonomi.Introduktion til Mikroøkonomi omhandler markedet og dets forskellige konkurrenceformer, præsenteret med referencer til den teorihistoriske udvikling.
Den er et redskab til at forstå samfunds- og erhvervsøkonomiske problemstillinger i mikroøkonomisk perspektiv og kritisk kunne forholde sig til disse i en tid, hvor den markedsøkonomiske tænkning udbredes til næsten alle dele af samfundslivet. Dette er derfor en brugsbog og værktøjskasse, som også skulle give grundlag for egne studier i forbindelse med projektarbejde og faglig diskussion.
Om forfatteren
Jesper Jespersen er dr.scient.adm., professor i samfundsøkonomi ved Roskilde Universitet. Har beskæftiget sig med fagområderne Makroøkonomi, Økonomisk politik og Videnskabsteori. Læs mere om forfatter og professor Jesper Jespersen. Erik Gaden.
IndholdsoversigtForord
Kapitel 1. Indledning
Kapitel 2. Efterspørgsel
Kapitel 3. Udbud
Kapitel 4. Monopolistisk konkurrence og fuldkommen konkurrence
Kapitel 5. Oligopol og monopol
Kapitel 6. Den offentlige sektors opgaver
Kapitel 7. International handel
Kapitel 8. Miljø og ressourcer
Kapitel 9. Cost benefit-analyser
Stikordsregister
Introduktion til Mikroøkonomi introducerer økonomisk teori om markedsøkonomi og markedskræfter, og henvender sig til studerende ved videregående uddannelser uden forkundskaber i teoretisk mikroøkonomi.Introduktion til Mikroøkonomi omhandler markedet og dets forskellige konkurrenceformer, præsenteret med referencer til den teorihistoriske udvikling.
Den er et redskab til at forstå samfunds- og erhvervsøkonomiske problemstillinger i mikroøkonomisk perspektiv og kritisk kunne forholde sig til disse i en tid, hvor den markedsøkonomiske tænkning udbredes til næsten alle dele af samfundslivet. Dette er derfor en brugsbog og værktøjskasse, som også skulle give grundlag for egne studier i forbindelse med projektarbejde og faglig diskussion.
Om forfatteren
Jesper Jespersen er dr.scient.adm., professor i samfundsøkonomi ved Roskilde Universitet. Har beskæftiget sig med fagområderne Makroøkonomi, Økonomisk politik og Videnskabsteori. Læs mere om forfatter og professor Jesper Jespersen. Erik Gaden.
IndholdsoversigtForord
Kapitel 1. Indledning
Kapitel 2. Efterspørgsel
Kapitel 3. Udbud
Kapitel 4. Monopolistisk konkurrence og fuldkommen konkurrence
Kapitel 5. Oligopol og monopol
Kapitel 6. Den offentlige sektors opgaver
Kapitel 7. International handel
Kapitel 8. Miljø og ressourcer
Kapitel 9. Cost benefit-analyser
Stikordsregister
Brugerbedømmelser af Introduktion til Mikroøkonomi
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Introduktion til Mikroøkonomi findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621