Innovative elever. Undervisning i FIRE faser
indgår i Lyst og læring serien
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 192
- Udgivet:
- 16. september 2013
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 195x250x15 mm.
- Vægt:
- 585 g.
- 1-3 hverdage.
- 19. november 2024
På lager
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Innovative elever. Undervisning i FIRE faser
Denne bog giver lærere en didaktisk metode og konkrete forslag til, hvordan innovativ kompetence og entreprenørskab udvikles hos eleverne i alle fag. Metoden er bygget op om et undervisningsdesign - FIRE-Design - i fire faser: Forstå Idéudvikle Realisere EvaluereFørste del af bogen beskriver grundlaget for den didaktiske models faser. Anden del giver konkrete forslag til øvelser i undervisningen.
Til bogen hører en række kopiark til brug i undervisningen.FIRE-Design: - giver mulighed for en nyfortolkning af den obligatoriske projektopgave- kobler teori og praksis på nye måder- giver særlige udfordringer for de meget dygtige elever- giver gode udfordringer for de bogligt svage elever, eftersom de her får muligheder for at opfinde, handle, netværke, producere osv. Bogen henvender sig primært til lærere i praksis og til lærerstuderende i forbindelse med praktikforløb. Men den er også oplagt i andre dele af uddannelsessystemet, fx på ungdomsuddannelserne. Lilian Rohde er lektor ved læreruddannelsen UCC med erfaring inden for grund-, efter- og videreuddannelse samt udviklingsprojekter både nationalt og internationalt. Koordinator for Center for Innovation ved UCC og medforfatter til blandt andet Klædt på til verden - en håndbog til undervisere om interkulturel kompetence og Portfolio - engelskmaterialer til 4. klasse.Anja Lea Olsen er lærer på HTX, Københavns Tekniske Gymnasium, og har mange års erfaring fra folkeskolen med blandt andet innovationsundervisning, First LEGO League, naturfagsmaraton m.m. Har holdt kurser og workshops om innovation i folkeskolen, på UC Lillebælt og UCC for både lærere og lærerstuderende.
Til bogen hører en række kopiark til brug i undervisningen.FIRE-Design: - giver mulighed for en nyfortolkning af den obligatoriske projektopgave- kobler teori og praksis på nye måder- giver særlige udfordringer for de meget dygtige elever- giver gode udfordringer for de bogligt svage elever, eftersom de her får muligheder for at opfinde, handle, netværke, producere osv. Bogen henvender sig primært til lærere i praksis og til lærerstuderende i forbindelse med praktikforløb. Men den er også oplagt i andre dele af uddannelsessystemet, fx på ungdomsuddannelserne. Lilian Rohde er lektor ved læreruddannelsen UCC med erfaring inden for grund-, efter- og videreuddannelse samt udviklingsprojekter både nationalt og internationalt. Koordinator for Center for Innovation ved UCC og medforfatter til blandt andet Klædt på til verden - en håndbog til undervisere om interkulturel kompetence og Portfolio - engelskmaterialer til 4. klasse.Anja Lea Olsen er lærer på HTX, Københavns Tekniske Gymnasium, og har mange års erfaring fra folkeskolen med blandt andet innovationsundervisning, First LEGO League, naturfagsmaraton m.m. Har holdt kurser og workshops om innovation i folkeskolen, på UC Lillebælt og UCC for både lærere og lærerstuderende.
Brugerbedømmelser af Innovative elever. Undervisning i FIRE faser
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Innovative elever. Undervisning i FIRE faser findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621