Indkøbs- og transportjura
indgår i Erhvervsjura serien
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 420
- Udgivet:
- 28. januar 2019
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 172x241x25 mm.
- Vægt:
- 798 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Indkøbs- og transportjura
Den frie bevægelighed af gods i EU og den generelle stigning af samhandlen globalt gør, at fremkommelighed i transportsystemet er et nøgleord for, at transporterhvervet kan understøtte denne samhandel såvel globalt som lokalt. Virksomhederne i industri og handel tager rettidig levering for givet og kræver derfor også stor fleksibilitet i transportydelserne.
For transportvirksomhederne kan det være svært at leve op til disse krav, når den frie bevægelighed og fremkommelighed af gods på mange måder er underlagt begrænsninger.
Denne lærebog rummer i del I den almindelige indkøbsjura, der inkluderer alt fra aftaleretten over køberetten og kontraktretten til sikkerhed for betaling, men for sammenhængens skyld inkluderer denne del også retskildernes og domstolenes indbyrdes forhold. I det omfang det giver mening, er der lagt vægt på relationen Business-to-Business. Erstatningsretten samt international process- og privatret, som også ligger i denne del, er tillige nødvendig for at få det fulde udbytte af bogens Del II.
Del II rummer transportretten, der er tæt forbundet med emnerne i del I: Transportretten omhandler således produkter, hvor ejendomsretten over et produkt er overgået, eller skal overgå, fra sælger til køber og derfor skal transporteres fra et sted til et andet. Under transporten kan der ske bortkomst, forsinkelse og beskadigelse, med den følge, at der skal placeres et ansvar, så den skadelidte kompenseres for sit tab. Reglerne for ansvarets placering og erstatningens størrelse varierer alt efter om transporten sker på land. på vand eller i luften, hvorfor størstedelen af Del II koncentrerer sig om de respektive konventioner på området.
For transportvirksomhederne kan det være svært at leve op til disse krav, når den frie bevægelighed og fremkommelighed af gods på mange måder er underlagt begrænsninger.
Denne lærebog rummer i del I den almindelige indkøbsjura, der inkluderer alt fra aftaleretten over køberetten og kontraktretten til sikkerhed for betaling, men for sammenhængens skyld inkluderer denne del også retskildernes og domstolenes indbyrdes forhold. I det omfang det giver mening, er der lagt vægt på relationen Business-to-Business. Erstatningsretten samt international process- og privatret, som også ligger i denne del, er tillige nødvendig for at få det fulde udbytte af bogens Del II.
Del II rummer transportretten, der er tæt forbundet med emnerne i del I: Transportretten omhandler således produkter, hvor ejendomsretten over et produkt er overgået, eller skal overgå, fra sælger til køber og derfor skal transporteres fra et sted til et andet. Under transporten kan der ske bortkomst, forsinkelse og beskadigelse, med den følge, at der skal placeres et ansvar, så den skadelidte kompenseres for sit tab. Reglerne for ansvarets placering og erstatningens størrelse varierer alt efter om transporten sker på land. på vand eller i luften, hvorfor størstedelen af Del II koncentrerer sig om de respektive konventioner på området.
Brugerbedømmelser af Indkøbs- og transportjura
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Indkøbs- og transportjura findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621