Individ, institution og samfund
- pædagogiske perspektiver
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 360
- Udgivet:
- 1. august 2007
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 172x241x26 mm.
- Vægt:
- 611 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Individ, institution og samfund
Individ, institution og samfund er et nyt og obligatorisk grundfag i den nye pædagoguddannelse. Denne bog er en helhedsorienteret og sammenhængende introduktion til fagets kerneområder og centrale begreber, med tæt forbindelse til de berøringsflader faget har til de andre fag og faglige elementer i uddannelsen, til den pædagogiske profession, og til nyere forsknings- og udviklingsarbejde. Bogen fremstiller faget, dets muligheder og relevans uden at miste forbindelsen til central viden fra den gamle uddannelse.
Bogen indeholder dels reviderede og opdaterede kapitler fra forfatterens tidligere udgivelse, Den pædagogiske kultur, og dels helt nye kapitler. Begge dele er målrettet det nye fags bestemmelser. Hovedpointen er som tidligere, at pædagogisk arbejde foregår i en kontekst, som er helt unik. Det betyder, at den viden og de redskaber, faget indeholder, ikke skal betragtes isoleret men må omsættes og forbindes til hverdagslivet i de pædagogiske institutioner. Og at arbejdet i institutionerne omvendt må bidrage til nye teoretiske konstruktioner og forståelser. Bogen er fyldt med eksempler og referencer, der kan skabe en sådan forbindelse. Den er derfor relevant ikke kun for pædagogstuderende, men også for pædagogen i praksis. Med sit fokus på kulturer, samarbejde og konflikter, udvikling, roller og positioner, er bogen desuden relevant for tværprofessionelle forløb i mellemlange videregående uddannelser.
Forfatteren er cand. psych. og lektor ved Jydsk Pædagog-Seminarium. Hun har skrevet, redigeret og oversat en række bøger med relevans for pædagogisk arbejde. Forfatteren har desuden deltaget i det undervisningsministerielle arbejde, der har dannet baggrund for formuleringerne for faget i den nye bekendtgørelse om uddannelse af pædagoger som professionsbachelor.
Bogen indeholder dels reviderede og opdaterede kapitler fra forfatterens tidligere udgivelse, Den pædagogiske kultur, og dels helt nye kapitler. Begge dele er målrettet det nye fags bestemmelser. Hovedpointen er som tidligere, at pædagogisk arbejde foregår i en kontekst, som er helt unik. Det betyder, at den viden og de redskaber, faget indeholder, ikke skal betragtes isoleret men må omsættes og forbindes til hverdagslivet i de pædagogiske institutioner. Og at arbejdet i institutionerne omvendt må bidrage til nye teoretiske konstruktioner og forståelser. Bogen er fyldt med eksempler og referencer, der kan skabe en sådan forbindelse. Den er derfor relevant ikke kun for pædagogstuderende, men også for pædagogen i praksis. Med sit fokus på kulturer, samarbejde og konflikter, udvikling, roller og positioner, er bogen desuden relevant for tværprofessionelle forløb i mellemlange videregående uddannelser.
Forfatteren er cand. psych. og lektor ved Jydsk Pædagog-Seminarium. Hun har skrevet, redigeret og oversat en række bøger med relevans for pædagogisk arbejde. Forfatteren har desuden deltaget i det undervisningsministerielle arbejde, der har dannet baggrund for formuleringerne for faget i den nye bekendtgørelse om uddannelse af pædagoger som professionsbachelor.
Brugerbedømmelser af Individ, institution og samfund
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Individ, institution og samfund findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621