Implementering
- Fra viden til praksis på børne- og ungeområdet
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 288
- Udgivet:
- 20. maj 2015
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 172x240x23 mm.
- Vægt:
- 635 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Implementering
Hvad er implementering? Hvilke instrumenter og metoder virker bedst, når man skal implementere ny viden? Og hvordan kan man arbejde systematisk med implementering, så man får omsat ny viden til en forbedret pædagogisk praksis, familiebehandling, undervisning eller forebyggelse?
Med udgangspunkt i børne- og ungeområdet søger denne bog at besvare disse og andre spørgsmål. De stærkt stigende krav om innovations- og forandringsprocesser har skabt fokus på implementering – forstået som omsætning af viden til praksis – som et selvstændigt vidensfelt. Implementering – fra viden til praksis på børne- og ungeområdet er skrevet til fagprofessionelle, konsulenter og ledere, som arbejder med implementering i offentlige eller private organisationer og her planlægger og gennemfører innovations- og forandringsprocesser.
Bogen er desuden oplagt at bruge i forbindelse med uddannelse af pædagoger, lærere, psykologer, sygeplejersker, socialrådgivere samt administratorer, konsulenter og ledere.
Implementering består af følgende kapitler:
1. Indledning ved redaktørerne Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson
2. Implementeringsforskning - en introduktion af Per Nilsen (oversat fra svensk af Lone Østerlind
3. Implementeringskoncepter og -modeller af Bianca Albers & Allison Metz
4. Fra viden til praksis via implementeringsnetværk - Gennembrudsmetoden som ramme for kvalitetsudvikling, implementering og opskalering af Helle Høgh
5. Implementering i praksis af Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson
6. Styrket implementering gennem indsatsteori? Forebyggelse af ungdomskriminalitet som eksempel af Morten F. Greve
7. Implementeringen begynder ved valget af indsatser - en præsentation af heksagonmodellen af Birgitte Rønnøw
8. Implementering af PALS - Forandringsglæde og modstandskraft øger succesraten for implementering af Gøye Thorn Svendsen
9. At lede implementeringen af evidensbaseret praksis af Bianca Albers
10. Erfaringer med anvendelsen af Active Implementation Frameworks i Ikast-Brande Kommune af Marie Hultberg
11. Sundhedsfremme og sundhedsundervisnings i folkeskolen - fra politik til praksis af Lone Nordin
12. Skolen - mellem forandring og forankring af Peter Wick
13. Ledelse og forandringer i folkeskolen af Torsten Conrad
14. Børns mentale sundhed - implementering af Sundhedsstyrelsens forebyggelsespakker af Katrine Finke & Lisbeth Holm Olsen
15. Casebaseret audit - en metode til at skabe bæredygtig implementering på tværs af sektorer af Helle Høgh
16. Bæredygtig implementering inden for dagtilbuds- og skoleområdet af Hans Månsson
17. Implementering i fremtiden af redaktørerne Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson.
Med udgangspunkt i børne- og ungeområdet søger denne bog at besvare disse og andre spørgsmål. De stærkt stigende krav om innovations- og forandringsprocesser har skabt fokus på implementering – forstået som omsætning af viden til praksis – som et selvstændigt vidensfelt. Implementering – fra viden til praksis på børne- og ungeområdet er skrevet til fagprofessionelle, konsulenter og ledere, som arbejder med implementering i offentlige eller private organisationer og her planlægger og gennemfører innovations- og forandringsprocesser.
Bogen er desuden oplagt at bruge i forbindelse med uddannelse af pædagoger, lærere, psykologer, sygeplejersker, socialrådgivere samt administratorer, konsulenter og ledere.
Implementering består af følgende kapitler:
1. Indledning ved redaktørerne Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson
2. Implementeringsforskning - en introduktion af Per Nilsen (oversat fra svensk af Lone Østerlind
3. Implementeringskoncepter og -modeller af Bianca Albers & Allison Metz
4. Fra viden til praksis via implementeringsnetværk - Gennembrudsmetoden som ramme for kvalitetsudvikling, implementering og opskalering af Helle Høgh
5. Implementering i praksis af Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson
6. Styrket implementering gennem indsatsteori? Forebyggelse af ungdomskriminalitet som eksempel af Morten F. Greve
7. Implementeringen begynder ved valget af indsatser - en præsentation af heksagonmodellen af Birgitte Rønnøw
8. Implementering af PALS - Forandringsglæde og modstandskraft øger succesraten for implementering af Gøye Thorn Svendsen
9. At lede implementeringen af evidensbaseret praksis af Bianca Albers
10. Erfaringer med anvendelsen af Active Implementation Frameworks i Ikast-Brande Kommune af Marie Hultberg
11. Sundhedsfremme og sundhedsundervisnings i folkeskolen - fra politik til praksis af Lone Nordin
12. Skolen - mellem forandring og forankring af Peter Wick
13. Ledelse og forandringer i folkeskolen af Torsten Conrad
14. Børns mentale sundhed - implementering af Sundhedsstyrelsens forebyggelsespakker af Katrine Finke & Lisbeth Holm Olsen
15. Casebaseret audit - en metode til at skabe bæredygtig implementering på tværs af sektorer af Helle Høgh
16. Bæredygtig implementering inden for dagtilbuds- og skoleområdet af Hans Månsson
17. Implementering i fremtiden af redaktørerne Bianca Albers, Helle Høgh & Hans Månsson.
Brugerbedømmelser af Implementering
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Implementering findes i følgende kategorier:
- Biografier
- Historie og samfund
- Biografier, litteratur og litteraturstudier
- Samfund og samfundsvidenskab > Sociale tjenester og velfærd, kriminologi > Sociale tjenester og social velfærd > Sociale velfærdsordninger
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621