Identity, Power, and Prestige in Switzerland's Multilingual Education
indgår i Pädagogik (Transcript Verlag) serien
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 270
- Udgivet:
- 1. februar 2023
- Størrelse:
- 145x17x225 mm.
- Vægt:
- 420 g.
- 8-11 hverdage.
- 16. januar 2025
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Identity, Power, and Prestige in Switzerland's Multilingual Education
Switzerland is known for its multilingualism, yet not all languages are represented equally in society. The situation is exacerbated by the influx of heritage languages and English through migration and globalization processes which challenge the traditional education system. This study is the first to investigate how schools in Grisons, Fribourg, and Zurich negotiate neoliberal forces leading to a growing necessity of English, a romanticized view on national languages, and the social justice perspective of institutionalizing heritage languages. It uncovers power and legitimacy issues and showcases students' and teachers' complex identities to advocate equitable multilingual education.
Brugerbedømmelser af Identity, Power, and Prestige in Switzerland's Multilingual Education
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Identity, Power, and Prestige in Switzerland's Multilingual Education findes i følgende kategorier:
- Business og læring
- Sprog og lingvistik
- Samfund og samfundsvidenskab > Samfund og kultur: generelt > Kulturstudier og medievidenskab > Kulturstudier
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsessystemer og uddannelsesstruktur
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesstrategier og uddannelsespolitik
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse
- Matematik og naturvidenskab
- Livsstil, hobby og fritid
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621