De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Hvorfor skulle jeg dog skrive om undervisning?

Bag om Hvorfor skulle jeg dog skrive om undervisning?

Et nyt kapitel i formidlingen af dansk universitetspædagogik. Bogen handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker. Temaerne er: Innovation- og entrepreneurskab Tværfaglighed Samarbejde med eksterne partnere Studerendes aktionsforskning Internationalisering Studiearbejde mellem timerne Talentudvikling Ph.d.-vejledning Quiz og digitale opgaver Coursera-kursus Flipped classroom Pædagogisk studiereform Kursusudvikling Eksamensudvikling "Scholarship of teaching and learning" Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759325230
  • Udgivet:
  • 24. August 2015
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Hvorfor skulle jeg dog skrive om undervisning?

Et nyt kapitel i formidlingen af dansk universitetspædagogik. Bogen handler om udvikling af undervisning på universiteterne og om større, mere krævende undervisningsmæssige initiativer, forløb og eksperimenter med de studerendes læring for øje. Bogen er fuld af engagerede undervisere og vejlederes konkrete eksempler på universitetspædagogik og undervisningsudvikling der virker.

Temaerne er:
Innovation- og entrepreneurskab
Tværfaglighed
Samarbejde med eksterne partnere
Studerendes aktionsforskning
Internationalisering
Studiearbejde mellem timerne
Talentudvikling
Ph.d.-vejledning
Quiz og digitale opgaver
Coursera-kursus
Flipped classroom
Pædagogisk studiereform
Kursusudvikling
Eksamensudvikling
"Scholarship of teaching and learning"
Bogen er tænkt som en inspiration til både de enkelte undervisere og til uddannelsesplanlæggere og studieledere på alle videregående uddannelser.

Brugerbedømmelser af Hvorfor skulle jeg dog skrive om undervisning?



Find lignende bøger
Bogen Hvorfor skulle jeg dog skrive om undervisning? findes i følgende kategorier: