Hvorfor gjorde du det?
- Tag bedre beslutninger uden bias
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 196
- Udgivet:
- 13. december 2022
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 156x230x12 mm.
- Vægt:
- 410 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Hvorfor gjorde du det?
Som leder træffer du hver dag et stort antal beslutninger, men når det går hurtigt, kan selv de bedste af os træffe ubevidst irrationelle beslutninger og i værste fald skade os selv, organisationen og forretningen.Det skyldes, at vi i en kompleks og krævende hverdag oftere er påvirket af vores mentale biases, altså de tommelfingerregler vi bruger til hurtigt at vurdere en situation, og som kan lede os til at tage mangelfulde eller irrationelle beslutninger.
HVORFOR GJORDE DU DET handler om at lære de beslutningsstrategier, der gør det lettere at træffe bedre beslutninger i organisationer. Med afsæt i beslutningsteori, internationale virksomhedscases og strategisk problemløsning skærper bogen bevidstheden om vores kognitive biases påvirkning og peger på, hvordan du kan skabe store forbedringer i både strategi og eksekvering. Bogen er en bearbejdet version af 2. udgave af den roste ’Beslutningsstrategi’.
SALLY KHALLASH er stiftende CEO i Behavioural Strategy ApS. Hun har arbejdet med adfærdsøkonomi og beslutningsstrategi i en årrække, blandt andet som underviser på Harvard Universitet og på CBS.Hun har baggrund som strategikonsulent og forretningsudvikler inden for scenariemetoden og policy analytiker i privat og offentligt regi, hvor hun har arbejdet med multinationale virksomheder og internationale organisationer.Sally er cand.scient.pol., MPA fra Harvard Kennedy School, forskningskonsulent ved Oxford Universitet og PhD fellow.Sally blev i 2012 udnævnt af Berlingske som Top100 talent, og i 2013 blev hun nomineret som Marshall Memorial Fellow.
HVORFOR GJORDE DU DET handler om at lære de beslutningsstrategier, der gør det lettere at træffe bedre beslutninger i organisationer. Med afsæt i beslutningsteori, internationale virksomhedscases og strategisk problemløsning skærper bogen bevidstheden om vores kognitive biases påvirkning og peger på, hvordan du kan skabe store forbedringer i både strategi og eksekvering. Bogen er en bearbejdet version af 2. udgave af den roste ’Beslutningsstrategi’.
SALLY KHALLASH er stiftende CEO i Behavioural Strategy ApS. Hun har arbejdet med adfærdsøkonomi og beslutningsstrategi i en årrække, blandt andet som underviser på Harvard Universitet og på CBS.Hun har baggrund som strategikonsulent og forretningsudvikler inden for scenariemetoden og policy analytiker i privat og offentligt regi, hvor hun har arbejdet med multinationale virksomheder og internationale organisationer.Sally er cand.scient.pol., MPA fra Harvard Kennedy School, forskningskonsulent ved Oxford Universitet og PhD fellow.Sally blev i 2012 udnævnt af Berlingske som Top100 talent, og i 2013 blev hun nomineret som Marshall Memorial Fellow.
Brugerbedømmelser af Hvorfor gjorde du det?
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Hvorfor gjorde du det? findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621