De Aller-Bedste Bøger - over 12 mio. danske og engelske bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser

- begrundelser og perspektiver

Bag om Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser

Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser er en antologi, der giver perspektiver på didaktiske spørgsmål såsom: Hvordan skal der læres? Hvorfor skal der læres? Hvem skal lære? Gruppearbejde har et enormt læringsmæssigt potentiale, og derfor er det et felt, der ikke blot er interessant, men også nødvendigt at beskæftige sig med forskningsmæssigt og i praksis. Bogen giver en bred indføring i gruppearbejde som emne med bl.a. samfundsmæssige, politiske og didaktiske perspektiver. Den bidrager til det fortsatte arbejde med og udvikling inden for gruppearbejde og henvender sig til både undervisere og studerende på ungdoms- og videregående uddannelser. Bogen giver desuden viden og inspiration til, hvordan undervisere og studerende kan arbejde videre med gruppearbejde som arbejdsform i deres egen undervisning. Forfatterne er alle forskere og undervisere inden for emnet gruppearbejde med fokus på forskellige målgrupper og perspektiver såsom gymnasiepædagogik, didaktik, læreprocesser, pædagogisk evaluering og uddannelsesudvikling.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772166827
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 120
  • Udgivet:
  • 29. marts 2023
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 172x246x8 mm.
  • Vægt:
  • 249 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Abonnementspris

- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding

Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.

Beskrivelse af Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser

Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser er en antologi, der giver perspektiver på didaktiske spørgsmål såsom: Hvordan skal der læres? Hvorfor skal der læres? Hvem skal lære?
Gruppearbejde har et enormt læringsmæssigt potentiale, og derfor er det et felt, der ikke blot er interessant, men også nødvendigt at beskæftige sig med forskningsmæssigt og i praksis. Bogen giver en bred indføring i gruppearbejde som emne med bl.a. samfundsmæssige, politiske og didaktiske perspektiver. Den bidrager til det fortsatte arbejde med og udvikling inden for gruppearbejde og henvender sig til både undervisere og studerende på ungdoms- og videregående uddannelser.
Bogen giver desuden viden og inspiration til, hvordan undervisere og studerende kan arbejde videre med gruppearbejde som arbejdsform i deres egen undervisning.
Forfatterne er alle forskere og undervisere inden for emnet gruppearbejde med fokus på forskellige målgrupper og perspektiver såsom gymnasiepædagogik, didaktik, læreprocesser, pædagogisk evaluering og uddannelsesudvikling.

Brugerbedømmelser af Gruppearbejde på ungdoms- og videregående uddannelser