GPS - Gruppesamarbejde, Problemløsning, Social leg
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 312
- Udgivet:
- 3. maj 2019
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 217x280x20 mm.
- Vægt:
- 1121 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af GPS - Gruppesamarbejde, Problemløsning, Social leg
GPS – Gruppesamarbejde, Problemløsning, Social leg er udformet til at hjælpe dig som lærer og pædagog til bedre at forstå, hvordan børn med forskellige niveauer af social kompetence kan deltage i social leg – og til at bruge den viden til at lære børnene at bruge de centrale begreber i Social Tænkning: Gruppesamarbejde, Problemløsning og Social leg. GPS-bogen vil lære dig:
Hvorfor social leg med jævnaldrende er så afgørende for børns udvikling, både følelsesmæssigt, socialt og fagligt.
Hvorfor der er behov for en legeskala, som kan vise forskellene på børns evner til at lege med deres jævnaldrende.
At forstå GPS-legeskalaens fem niveauer og fastslå et barns legeniveau ved hjælp af GPS-observationsredskaberne. Hvordan du kan strukturere barnets social læring og vælge de af GPS-bogens Differentierede Interaktive Legeaktiviteter, der bedst passer til barnets nuværende niveau.
GPS’en er den sidste brik i Vi Tænker!-serien. Bogens materialer bør bruges parallelt med Lærebog for sociale problemløsere for bedst muligt at understøtte børnenes sociale læring.
Yderligere baggrund:
At lege med andre børn er en vigtig men som regel underforstået del af barndommen – for hvor ofte standser vi egentligt op og tænker over selve legeoplevelsen?
Social leg er nemlig alt andet end simpelt. For børn, der er udfordret på det sociale og følelsesmæssige område, er det langt fra altid sjovt at lege med andre. Desuden er social eller interaktiv leg et temmelig vidt begreb. Nogle børn leger kun med voksne. Andre prøver at lege med deres jævnaldrende men har svært ved at få legen til at lykkes. Andre igen får det hele til at virke, ja, legende let.
Og leg er ikke bare leg. Samarbejdsbaseret leg er den primære måde, børn lærer at deltage i alle former for fælles aktiviteter på. Leg med jævnaldrende bidrager til deres sproglige udvikling, lærer dem at tænke abstrakt, se ting fra andres perspektiv, forstå sociale konventioner og samarbejde om et fælles mål.
Hvorfor social leg med jævnaldrende er så afgørende for børns udvikling, både følelsesmæssigt, socialt og fagligt.
Hvorfor der er behov for en legeskala, som kan vise forskellene på børns evner til at lege med deres jævnaldrende.
At forstå GPS-legeskalaens fem niveauer og fastslå et barns legeniveau ved hjælp af GPS-observationsredskaberne. Hvordan du kan strukturere barnets social læring og vælge de af GPS-bogens Differentierede Interaktive Legeaktiviteter, der bedst passer til barnets nuværende niveau.
GPS’en er den sidste brik i Vi Tænker!-serien. Bogens materialer bør bruges parallelt med Lærebog for sociale problemløsere for bedst muligt at understøtte børnenes sociale læring.
Yderligere baggrund:
At lege med andre børn er en vigtig men som regel underforstået del af barndommen – for hvor ofte standser vi egentligt op og tænker over selve legeoplevelsen?
Social leg er nemlig alt andet end simpelt. For børn, der er udfordret på det sociale og følelsesmæssige område, er det langt fra altid sjovt at lege med andre. Desuden er social eller interaktiv leg et temmelig vidt begreb. Nogle børn leger kun med voksne. Andre prøver at lege med deres jævnaldrende men har svært ved at få legen til at lykkes. Andre igen får det hele til at virke, ja, legende let.
Og leg er ikke bare leg. Samarbejdsbaseret leg er den primære måde, børn lærer at deltage i alle former for fælles aktiviteter på. Leg med jævnaldrende bidrager til deres sproglige udvikling, lærer dem at tænke abstrakt, se ting fra andres perspektiv, forstå sociale konventioner og samarbejde om et fælles mål.
Brugerbedømmelser af GPS - Gruppesamarbejde, Problemløsning, Social leg
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen GPS - Gruppesamarbejde, Problemløsning, Social leg findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Videnskab
- Krop og sind
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Specialundervisning > Undervisning for elever med indlæringsvanskeligheder
- Lægevidenskab og sygepleje > Medicinske discipliner > Neurologi og klinisk neurofysiologi > Autisme og Aspergers syndrom
- Sundhed, relationer og personlig udvikling > Familie og sundhed > Håndtering af personlige problemer > Håndtering af neuroudviklingsforstyrrelser > Håndtering af autisme/aspergers syndrom
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621