Gode intentioner er ikke nok
- Opgør med fem myter om racisme, diversitet og etniske minoriteter i pædagogisk praksis
- Indbinding:
- Hæftet
- Sideantal:
- 164
- Udgivet:
- 13. oktober 2022
- Udgave:
- 1
- Størrelse:
- 154x225x11 mm.
- Vægt:
- 284 g.
- 1-3 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Gode intentioner er ikke nok
PLADS TIL FORSKELLIGHED.
Lærere, pædagoger og skoleledere får flere og flere spørgsmål om diversitet og racisme i skoler og dagtilbud. Hvordan sikrer man minoritetsetniske elevers muligheder for at deltage på lige fod med andre børn og unge? Hvordan skaber man pædagogisk rum med plads til forskellighed?
GODE INTENTIONER ER IKKE NOK viser i teori og praksis, hvordan man som professionel i skole og daginstitution kan skabe bedre vilkår for inklusion og diversitet. Det handler om pædagogisk social ansvarlighed, som er omdrejningspunktet for den nye tilgang, bogen præsenterer.
Bogen sætter ord på og gør op med fem myter om racisme, diversitet, etnicitet, kultur og religion, som professionelle kæmper med i pædagogisk praksis:
• Myte 1: Der findes jo ikke racisme i Danmark
• Myte 2: Her ser vi ikke (farve)forskelle
• Myte 3: Det er de minoritetsetniske børn, der er problemet
• Myte 4: På vores skole er alle lige
• Myte 5: Hvis bare man har gode intentioner …
Bogen giver en lang række konkrete råd og anbefalinger til, hvordan man kan håndtere de svære spørgsmål og dilemmaer i hverdagen.
GODE INTENTIONER ER IKKE NOK henvender sig til alle faggrupper på det pædagogiske og sociale område: lærere, pædagoger, skoleledere, vejledere, PPR-psykologer, familievejledere m.fl.
Om forfatterne:
IRAM KHAWAJA er lektor i pædagogisk psykologi med en ph.d. i socialpsykologi.
LAILA LAGERMANN er uddannelses- og ungdomsforsker med en ph.d. i pædagogisk psykologi.
Lærere, pædagoger og skoleledere får flere og flere spørgsmål om diversitet og racisme i skoler og dagtilbud. Hvordan sikrer man minoritetsetniske elevers muligheder for at deltage på lige fod med andre børn og unge? Hvordan skaber man pædagogisk rum med plads til forskellighed?
GODE INTENTIONER ER IKKE NOK viser i teori og praksis, hvordan man som professionel i skole og daginstitution kan skabe bedre vilkår for inklusion og diversitet. Det handler om pædagogisk social ansvarlighed, som er omdrejningspunktet for den nye tilgang, bogen præsenterer.
Bogen sætter ord på og gør op med fem myter om racisme, diversitet, etnicitet, kultur og religion, som professionelle kæmper med i pædagogisk praksis:
• Myte 1: Der findes jo ikke racisme i Danmark
• Myte 2: Her ser vi ikke (farve)forskelle
• Myte 3: Det er de minoritetsetniske børn, der er problemet
• Myte 4: På vores skole er alle lige
• Myte 5: Hvis bare man har gode intentioner …
Bogen giver en lang række konkrete råd og anbefalinger til, hvordan man kan håndtere de svære spørgsmål og dilemmaer i hverdagen.
GODE INTENTIONER ER IKKE NOK henvender sig til alle faggrupper på det pædagogiske og sociale område: lærere, pædagoger, skoleledere, vejledere, PPR-psykologer, familievejledere m.fl.
Om forfatterne:
IRAM KHAWAJA er lektor i pædagogisk psykologi med en ph.d. i socialpsykologi.
LAILA LAGERMANN er uddannelses- og ungdomsforsker med en ph.d. i pædagogisk psykologi.
Brugerbedømmelser af Gode intentioner er ikke nok
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Gode intentioner er ikke nok findes i følgende kategorier:
- Historie og samfund
- Samfund og samfundsvidenskab > Samfund og kultur: generelt > Sociale og etiske spørgsmål > Integration
- Samfund og samfundsvidenskab > Samfund og kultur: generelt > Sociale grupper > Etniske studier > Etniske minoriteter og multikulturelle studier
- Samfund og samfundsvidenskab > Uddannelse. Pædagogik > Pædagogisk psykologi
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621