God undervisning på de videregående uddannelser
- En forskningsbaseret brugsbog
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 437
- Udgivet:
- 2. november 2014
- Udgave:
- 2
- Størrelse:
- 165x241x25 mm.
- Vægt:
- 812 g.
- 1-2 hverdage.
- 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af God undervisning på de videregående uddannelser
Alle kan lære at blive en bedre underviser, og ofte er det ikke nødvendigvis store, forkromede ændringer, der skal til. Det første skridt er at blive opmærksom på betydningen af de små ting.
Det er en af pointerne i denne bog, skrevet af professor i universitetspædagogik, Lars Ulriksen.
For nogle forskere kan undervisningen være en frustrerende oplevelse – måske fordi de ikke kan fange de studerendes interesse og derfor finder undervisningssituationen svær. Samtidig stiller de store optag på de videregående uddannelser – med tilhørende spredning i interesser og forudsætninger hos de studerende – nye udfordringer.
Underviserne skal vide, hvad de kan gøre, men for at det virkelig skal fungere, skal de også vide, hvorfor det er en god idé at gøre det på den måde. Kun ved også at kende baggrunden, forklaringen og forskningen bag, kan underviserne handle selvstændigt i deres undervisningstilrettelæggelse.
Forfatteren giver ideer til, hvordan man kan forbedre sin undervisning og samtidig forklarer han, hvordan disse ideer er forankret i forskningsmæssig viden. Læseren får derfor ikke kun tips og tricks – men får også indsigt i, hvorfor de virker.
Bogen henvender sig til alle, der planlægger og gennemfører undervisning ved landets universiteter og professionshøjskoler.
Lars Ulriksen er professor ved Institut for Naturfagenes Didaktik på Københavns Universitet. Han har siden midten af 1990’erne forsket i universitetspædagogik og siden 1999 undervist på adjunktpædagogikum og andre pædagogiske kompetenceudviklingsforløb på forskellige danske universiteter.
Det er en af pointerne i denne bog, skrevet af professor i universitetspædagogik, Lars Ulriksen.
For nogle forskere kan undervisningen være en frustrerende oplevelse – måske fordi de ikke kan fange de studerendes interesse og derfor finder undervisningssituationen svær. Samtidig stiller de store optag på de videregående uddannelser – med tilhørende spredning i interesser og forudsætninger hos de studerende – nye udfordringer.
Underviserne skal vide, hvad de kan gøre, men for at det virkelig skal fungere, skal de også vide, hvorfor det er en god idé at gøre det på den måde. Kun ved også at kende baggrunden, forklaringen og forskningen bag, kan underviserne handle selvstændigt i deres undervisningstilrettelæggelse.
Forfatteren giver ideer til, hvordan man kan forbedre sin undervisning og samtidig forklarer han, hvordan disse ideer er forankret i forskningsmæssig viden. Læseren får derfor ikke kun tips og tricks – men får også indsigt i, hvorfor de virker.
Bogen henvender sig til alle, der planlægger og gennemfører undervisning ved landets universiteter og professionshøjskoler.
Lars Ulriksen er professor ved Institut for Naturfagenes Didaktik på Københavns Universitet. Han har siden midten af 1990’erne forsket i universitetspædagogik og siden 1999 undervist på adjunktpædagogikum og andre pædagogiske kompetenceudviklingsforløb på forskellige danske universiteter.
Brugerbedømmelser af God undervisning på de videregående uddannelser
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen God undervisning på de videregående uddannelser findes i følgende kategorier:
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621