Globaløkonomi til marketing og service
- Indbinding:
- Indbundet
- Sideantal:
- 468
- Udgivet:
- 27. januar 2025
- Udgave:
- 4
- Størrelse:
- 1x1x1 mm.
- Vægt:
- 1 g.
- 1-3 hverdage efter udgivelsesdato.
- 29. januar 2025
- 27. januar 2025
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
Normalpris
Abonnementspris
- Rabat på køb af fysiske bøger
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
- 1 valgfrit digitalt ugeblad
- 20 timers lytning og læsning
- Adgang til 70.000+ titler
- Ingen binding
Abonnementet koster 75 kr./md.
Ingen binding og kan opsiges når som helst.
Beskrivelse af Globaløkonomi til marketing og service
Globaløkonomi giver dig værktøjer til at forstå og analysere mikroøkonomiske problemstillinger samt samfundsøkonomiske sammenhænge, og følger fagplanerne for markedsføringsøkonom- og serviceøkonomuddannelserne, men kan også bruges på andre, lignende uddannelser.
Hovedtemaet i bogens første to dele er mikroøkonomi, herunder prisdannelsen under forskellige markedssituationer, effekten af offentlige indgreb samt miljø- og klimaøkonomi. Bogens tredje og fjerde del fokuserer på makroøkonomisk udvikling, med vægt på samfundsøkonomiske faktorer og myndigheders politikker til at påvirke udviklingen.
I forhold til tidligere udgaver er flere kapitler opgraderet og moderniseret, især i mikroøkonomien. Bl.a. er der tilføjet et kapitel om den grønne omstilling, og adfærdsøkonomi er inddraget.
Den økonomiske teori bliver forklaret og illustreret med eksempler fra den virkelige verden, og derudover er bogen skrevet, så du også kan starte med makroøkonomien.
Om forfatteren:
Hans Jørgen Biede har også udgivet Mikroøkonomi – videregående uddannelser (6. udgave, 2024) og Makroøkonomi – videregående uddannelser (7. udgave, 2023).
Bogen ledsages af opgavebogen Globaløkonomi – opgaver, som følger lærebogens struktur.
Hovedtemaet i bogens første to dele er mikroøkonomi, herunder prisdannelsen under forskellige markedssituationer, effekten af offentlige indgreb samt miljø- og klimaøkonomi. Bogens tredje og fjerde del fokuserer på makroøkonomisk udvikling, med vægt på samfundsøkonomiske faktorer og myndigheders politikker til at påvirke udviklingen.
I forhold til tidligere udgaver er flere kapitler opgraderet og moderniseret, især i mikroøkonomien. Bl.a. er der tilføjet et kapitel om den grønne omstilling, og adfærdsøkonomi er inddraget.
Den økonomiske teori bliver forklaret og illustreret med eksempler fra den virkelige verden, og derudover er bogen skrevet, så du også kan starte med makroøkonomien.
Om forfatteren:
Hans Jørgen Biede har også udgivet Mikroøkonomi – videregående uddannelser (6. udgave, 2024) og Makroøkonomi – videregående uddannelser (7. udgave, 2023).
Bogen ledsages af opgavebogen Globaløkonomi – opgaver, som følger lærebogens struktur.
Brugerbedømmelser af Globaløkonomi til marketing og service
Giv din bedømmelse
For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.Andre købte også..
Find lignende bøger
Bogen Globaløkonomi til marketing og service findes i følgende kategorier:
- Business og læring > Økonomi og finans
- Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse > Økonomi
- Kvalifikatorer: Uddannelse og uddannelsesniveauer > For specifikke nationale læreplaner > For Danske undervisningsniveauer
- Kvalifikatorer: Uddannelse og uddannelsesniveauer > For specifikke nationale læreplaner > For erhvervsuddannelse
© 2024 Pling BØGER Registered company number: DK43351621